Vyučující
|
-
Schliesing Pavel, Doc. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Biologie (4 přednášky): Úvod, centrální dogma molekulární biologie, regulační mechanismy a transdukce signálů, a další mechanismy Modeling (5 přednášek): Fundamentální stochastický model, deterministický model chemických reakčních sítí, další deterministické modely, analýza modelů, běžné motivy. Identifikace (3 přednášky): Identifikační přístup, identifikace struktůry, identifikace kinetiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 15 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 39 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student nemá žádné znalosti |
student má alespoň střední znalosti anglického jazyka |
Odborné dovednosti |
---|
student má základní počítačové dovednosti |
student umí komunikovat písemně a verbálně v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
student je seznámen s koncepty biochemických reakcí |
student je seznámen s prvky genetických sítí |
student je seznámem s motify genetických sítí |
student rozumí princpům robustnosti ve vybraných biochemických systémech |
Odborné dovednosti |
---|
student umí schematicky popsat biochemický buněčný systém |
student umí sestavit systém diferenciálních rovnic pro biochemické sítě pomocí Guldberg Waage zákonu |
student umí zjednodušit biochemický systém rozdělením časových řádů |
student umí parametrizovat biochemické reakce pomocí Miechalis-Menten konstant |
student umí popsat genetické regulační sítě pomocí principů kooperativity |
student umí realizovat daný biochemický systém v softwarovém nástroji založeným na biochemických pravidlech |
student umí iterativně naladit dynamické chování biochemického systému pomocí parametrizovaných motifů |
student umí prezentovat svojí práci v anglickém jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Gerald Karp. Cell and Molecular Biology: Concepts and Experiments. Wiley, 2007. ISBN 978-0-470-04217-5.
-
Zoltan Szallasi, Jorg Stelling, and Vipul Periwal. System Modeling in Cellular BIology: From concepts to nuts and bolts. The MIT Press, 2006. ISBN 0-262-19548-8.
|