Vyučující
|
-
Kovaříková Freya, RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Historie a vývoj geometrie jako vědecké disciplíny Geometrie a deskriptivní geometrie jako vyučovací předmět Stereometrie z hlediska potřeb deskriptivní geometrie Planimetrie z hlediska potřeb deskriptivní geometrie Geometrie a deskriptivní geometrie na SŠ Modernizace výuky geometrie Projekt
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
absolvovat výuku analytické, diferenciální a deskriptivní geometrie v rozsahu odpovídajícím předmětům DEG1, DG, G1 a G2 |
používat zobrazovací metody rovnoběžného a středového promítání |
aplikovat znalosti o křivkách v úlohách o nich analytickými, syntetickými a diferenciálními metodami (tečny, průniky, rovnice) |
aplikovat znalosti o plochách syntetickými, analytickými a diferenciálními metodami |
Odborné dovednosti |
---|
řešit geometrické úlohy v rozsahu učebních programů středních škol |
řešit geometrické úlohy o křivkách a plochách (řezy, průniky, tečné vlastnosti) |
aplikovat znalosti geometrie v praktických úlohách |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat historii a vývoj geometrie jako vědecké disciplíny |
popsat geometrii a deskriptivní geometrii jako vyučovací předmětu |
vysvětlit stereometrii z hlediska potřeb deskriptivní geometrie |
vysvětlit planimetrii z hlediska potřeb deskriptivní geometrie |
vyučovat geometrii a deskriptivní geometrii na SŠ |
Odborné dovednosti |
---|
srozumitelně zprostředkovat geometrické pojmy a vztahy |
porozumět problémům žáků a dokázat vysvětlit řešení různými způsoby přispůsobenými potřebám žáků |
umět motivovat žáky k zájmu o předmět (vyhledávat motivační úlohy) |
komunikovat s žáky a jejich rodiči o obsahu a metodách výuky |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální konzultace, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
M. Hejný a kol. Teória vyučovania matematiky 2.. Bratislava : SPN, 1990. ISBN 80-08-01344-3.
|