Vyučující
|
-
Šulc Hynek, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Elementy integrálního počtu, aplikace 2. Axiomatická struktura matematiky, její využití (např. v geometrii) 3. Planimetrie 4. Trigonometrie, goniometrie 5. Stereometrie 6. Vektory a matice, vazba na soustavy lineárních algebraických rovnic 7. Analytická geometrie v rovině 8. Analytická geometrie v prostoru 9. Analytická geometrie kvadratických útvarů 10. Kombinatorika 11. Pravděpodobnost 12. Statistika, zpracování dat 13. Finanční matematika, vazba na finanční gramotnost
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 25 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat základní poznatky z lineární algebry (maticový počet, soustavy lineárních algebraických rovnic) aplikovat základní poznatky z oblasti matematické analýzy (posloupnosti, řady, diferenciální a integrální počet) aplikovat základní poznatky z geometrie aplikovat základní poznatky z teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky |
Odborné dovednosti |
---|
řešit soustavy lineárních algebraických rovnic (pomocí přímých metod) stanovit derivace a integrály elementárních funkcí řešit základní úlohy z oblasti geometrie řešit základní úlohy z oblasti teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
formulovat úlohy středoškolské matematiky znát různé metody a přístupy pro jejich řešení volit vhodné techniky výkladu metod řešení zvládat základy komunikace vědní disciplíny |
Odborné dovednosti |
---|
popsat a vysvětlit roli úloh v rámci vědní disciplíny připravit zadání úloh, posoudit jejich řešitelnost a složitost z hlediska výuky popsat a vysvětlit metody řešení úloh středoškolské matematiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Polák, Josef. Didaktika matematiky : jak učit matematiku zajímavě a užitečně. III. část, Historie matematiky pro učitele. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7489-327-8.
-
Polák, Josef. Didaktika matematiky : Jak učit matematiku zajímavě a užitečně. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
-
Polák, Josef. Didaktika matematiky I. část. 2014. ISBN 978-80-7238-449-5.
-
Polák, Josef. Didaktika matematiky II. část. ISBN 978-80-7489-326-1.
-
Polák, Josef. Didaktika matematiky: Jak učit matematiku zajímavě a užitečně. II. část. Obecná didaktika matematiky.. Plzeň : Fraus, 2016. ISBN 978-80-7489-326-1.
-
Polák, Josef. Přehled středoškolské matematiky. 10. vydání. 2015. ISBN 978-80-7196-458-2.
-
Polák, Josef. Středoškolská matematika v úlohách II. 2., upr. vyd. Praha : Prometheus, 2011. ISBN 978-80-7196-419-3.
-
Polák, Josef. Středoškolská matematika v úlohách I. Praha : Prometheus, 2006. ISBN 80-7169-337-2.
|