|
Vyučující
|
-
Kocurová Barbora, RNDr. Ph.D.
-
Ruller Michal, Mgr. Ph.D.
-
Šíp Petr, doc. RNDr. Ph.D.
-
Lohr Jiří, Ing. Ph.D.
-
Vlček Josef, RNDr.
-
Gorshkova Martina, RNDr. Ph.D.
-
Čechová Dana, RNDr. Ph.D.
-
Jechová Martina, Mgr.
-
Zeman Jan, Ing. Ph.D.
-
Frisch Jakub, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Základy logiky, logické spojky. Množiny a operace s nimi. Úprava algebraických výrazů, mocniny a odmocniny. Lineární a kvadratická funkce. Lineární a kvadratické rovnice a nerovnice. Vektory. Popis přímky. Matice. Soustavy lineárních rovnic. Polynomiální a lomená funkce. Rozklad mnohočlenu na kořenové činitele. Exponenciální a logaritmická funkce. (Goniometrické funkce.) Limita a derivace funkce. Extrémy funkce jedné proměnné.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminární výuka, Seminář, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 18 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| logicky myslet |
| Používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole. |
| Používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole |
| nejsou požadovány žádné podmiňující předměty |
| předpokládají se základní znalosti v rozsahu výuky matematiky na střední škole |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat matematické postupy osvojené v rámci výuky na střední škole |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit pojem vektor a matice a formulovat jejich základní vlastnosti |
| vysvětli pojem funkce jedné proměnné a formulovat její vlastnosti |
| vyvětlit pojem derivace funkce a znát souvislosti s vlastnostmi funkce |
| Odborné dovednosti |
|---|
| pracovat s maticemi (sčítat a násobit matice, používat maticové operace pro řešení soustavy lineárních rovnic), |
| vypočítat vybrané typy limity pro funkce v R1 a interpretovat získaný výsledek |
| derivovat jednoduché a i složené funkce |
| využít znalost derivace funkce a limit funkce pro načrtnutí grafu funkce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Test, |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Čížek, Jiří; Kubr, Milan; Míková, Marta. Sbírka příkladů z matematické analýzy I. 1. vyd. Plzeň : ZČU, 1995. ISBN 80-7082-216-3.
-
Dolanský,P. - Tuchanová,M. Matematika pro ekonomy I, II.
-
Dolanský,P. - Tuchanová,M. Příklady z matematiky pro ekonomy I, II.
-
Polák,J. Přehled středoškolské matematiky. Prometheus. Praha, 1995.
|