Vyučující
|
-
Lášek António, prof. RNDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. týden - základní pojmy, motivace, příklady. 2.-3. týden - hry v normálním a rozvinutém tvaru, dominované a dominující strategie 4.-5. týden - Nashova věta, důkaz, význam a hledání Nashových rovnovážných stavů 6.-7. týden - hry bez a s opakováním, budování reputace 8.-9. týden - úplná a neúplná informace 10,.-11. týden - kooperativní a nekooperativní hry 12.-13. týden - "mechanism design", pobídky, brinkmanship a aplikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Studium metodou řešení problémů
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předmět předpokládá znalosti matematické analýzy v rozsahu KMA/M2 nebo KMA/MA2 |
Výsledky učení |
---|
student bude schopen navrhovat a analyzovat jednoduché modely s interakcemi. Základní používané nástroje budou zahrnovat kombinace jednoduchých metod z analýzy, pravděpodobnosti a algebry |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
Dixit, Avinash K.; Nalebuff, Barry J. Thinking strategically: The competitive edge in business, politics, and everyday life. W. W. Norton & Company, 1993. ISBN 0-393-31035-3.
-
Fudenberg, Drew; Tirole, Jean. Game theory. MIT Press, 1991. ISBN 978-0-262-06141-4.
-
Myerson, Roger B. Game theory : analysis of conflict. Cambridge : Harvard University Press, 1991. ISBN 0-674-34116-3.
|