Vyučující
|
-
Dostal Rostislav, Ing. Ph.D.
-
Vávrová Miroslava, RNDr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod. Číselné obory. Základní matematické pojmy (množiny, výroky, logické spojky a kvantifikátory). 2. Vektorová algebra, skalární a vektorový součin, lineární závislost a nezávislost vektorů. 3. Analytická geometrie v rovině a v prostoru - přímky, roviny. 4. Kuželosečky a kvadratické plochy. 5. Funkce jedné reálné proměnné, základní vlastnosti. 6. Elementární funkce. 7. Limita a spojitost funkcí. 8. Derivace funkce, směrnice tečny ke grafu funkce. Užití. 9. Extrémy funkce (lokální a globální), řešení optimalizačních úloh. 10. Integrální počet, primitivní funkce a neurčitý integrál. Určitý integrál. 11. Metody integrace, substituce, integrace per partes. 12. Aplikace integrálního počtu. 13. Matice, operace s maticemi. 14. Determinant matice. 15. Soustavy lineárních algebraických rovnic.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Cvičení
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
u studentů se předpokládají znalosti matematiky v rozsahu učiva střední školy |
Odborné dovednosti |
---|
Porozumět základním matematickým operacím ze střední školy. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Studenti zvládnou vektorovou a maticovou algebru v aplikacích a naučí se řešit soustavy lineárních algebraických rovnic. Studenti se naučí řešit jednoduché úlohy diferenciálního počtu: najít tečnu grafu reálné funkce v daném bodě, určit lokální extrémy funkce a integrálního počtu: obsah plochy. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat teoretické poznatky z matematiky k širšímu využití v různých specializačních oblastech. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Delventhal, Katka Maria; Kissner, Alfred; Kulick, Malte. Kompendium matematiky : vzorce a pravidla : četné příklady včetně řešení : od základních operací po vyšší matematiku. V Praze : Euromedia Group - Knižní klub, 2004. ISBN 80-242-1227-7.
-
Dolanský, Petr. Matematika pro distanční studium. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-643-6.
-
Vošický, Zdeněk. Matematika v kostce : [pro střední školy]. 1. vyd. Havlíčkův Brod : Fragment, 1996. ISBN 80-7200-012-8.
|