Vyučující
|
-
Vlach Tomáš, doc. Ing. Ph.D.
-
Holub Rudolf, Ing. Ph.D.
-
Vísner Václav, Ing. Ph.D.
-
Šetlík Miloš, Ing. Ph.D.
-
Poustka Štěpán, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Samostatný projekt v rámci moderní programově orientované výuky se zaměřením na řešení problémů stavební praxe. Student zpracuje jeho úrovni odpovídající, komplexní problém stavební praxe s využitím znalostí získaných studiem. Ve druhém semestru dvousemestrálního předmětu bude dopracována koncepce zadané stavby středního rozsahu. 1. - 12. Pokračování práce z předchozího semestru. Práce bude zahrnovat tyto kroky: - průběžná optimalizace celkového řešení stavby včetně kompletačních konstrukcí a rozvodů TZB - zpracování 5 vybraných detailů - výkresy v měřítku 1:2 - 1:10, analýza jejich statických a stavebně fyzikálních parametrů, optimalizace řešení - detailní tepelně technická analýza 2 vybraných detailů - numerické posouzení 2D/3D vedení tepla, povrchových teplot a kondenzace vlhkosti, vyhodnocení dosažených vlastností - posouzení statické spolehlivosti nosného systému - vytvoření a verifikace numerického modelu vybrané části konstrukce, podrobný návrh a posouzení 3 vybraných nosných prvků - vypracování koncepce požárně bezpečnostního řešení stavby, rozdělení na požární úseky, posouzení vybraných požárních úseků, výkresy koncepce požárně bezpečnostního řešení - v koordinaci s předmětem POS6 - analýza a optimalizace technologického postupu výstavby, zpracování základních technologických podkladů pro realizaci stavby a její koncepce (situace staveniště, časový postup výstavby) - v koordinaci s předměty TES2 a PŘS - dopracování projektové dokumentace ve specifikovaném rozsahu - zpracování seminární práce na vybrané teoretické téma, včetně dodržení zásad zpracování odborných textů 13. Veřejná prezentace projektu. Zápočet.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
definovat komplexní požadavky na pozemní stavby |
identifikovat okrajové podmínky pro návrh stavby |
specifikovat komplexní principy chování konstrukčního systému |
orientovat se ve vztahu návrhu systémů TZB a konstrukce stavby |
klasifikovat stavebně fyzikální parametry stavebních konstrukcí konkrétní stavby |
orientovat se v postupech dimenzování stavebních konstrukcí |
Odborné dovednosti |
---|
provést komplexní analýzu stavby |
charakterizovat vnější a vnitřní parametry stavby |
vybrat, navrhnout a optimalizovat konstrukční systém stavby |
analyzovat a optimalizovat prostorovou tuhost a stabilitu stavby a jejích konstrukcí |
navrhnout a optimalizovat obalové konstrukce stavby |
navrhnout koncepci systémů TZB konkrétní stavby |
navrhnout technologický postup realizace stavby |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se ve vztahu materiálového a konstrukčního řešení stavby a její realizace |
definovat zásady interakce nosných a výplňových konstrukcí |
klasifikovat závažnost tepelných mostů na kvalitu obálky stavby |
identifikovat zatěžovací stavy stavebních konstrukcí |
vysvětlit vliv řešení systémů TZB na konstrukční řešení stavby |
Odborné dovednosti |
---|
dimenzovat konstrukční prvky stavby ve vazbě na konkrétní zatěžovací stavy |
posoudit a optimalizovat místa tepelných mostů a tepelných vazeb obálky stavby |
optimalizovat řešení konstrukčního systému stavby ve vztahu k technologickému postupu realizace |
optimalizovat řešení konstrukčního systému stavby ve vztahu k zabudovaným systémům TZB |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
ČSN 01 3420 (013420) Výkresy pozemních staveb. Kreslení výkresů stavební části.. ČNI, 2004.
-
Individuálně dle doporučení vedoucího projektu.
-
Neufert E. Navrhování staveb: Příručka pro stavebního odborníka, stavebníka, vyučujícího i studenta.. 1995.
-
Newman M. Standard handbook of structural details for building construction.. 1993.
|