|
Vyučující
|
-
Janáček Miroslav, Ing.
-
Volfová Veronika, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Na cvičeních budou studenti aktivně simulovat příklady konkrétního technologického procesu podle níže uvedeného obsahu. Obsah cvičení: 1.Úvod do simulace objemového tváření tváření - práce se softwarem Deform 2D. 2. Simulace pěchování pod lisem bez přestupu tepla. 3. Simulace pěchování pod bucharem s přestupem tepla. 4. Simulace procesu protlačování. 5. Samostatné řešení vybrané úlohy v prostředí 3D. 6. Úvod do simulace tepelného zpracování Deform HT. 7. Modelování zkoušky prokalitelnosti. 8. Simulace ohřevu polotovaru v peci. 9. Simulace tepelného zpracování s fázovou transformací, příprava dat, analýza struktury v prostředí simulačního softwaru. 10. Úvod do simulace svařování 11. Simulace technologie povrchového kalení 12. Simulace technologie svařování elektrickým obloukem obalenou elektrodou. 13. Konzultace k semestrální práci
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace dovedností, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát technologické postupy ve tváření a svařování znát fyzikální zákonitosti v oblasti přestupu a vedení tepla a tření znát charakteristiku stavu napjatosti a jeho veličiny znát strojírenské materiály na bázi kovů, principy a zákony fázových transformací a rekrystalizace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| ovládat práci s počítačovou technikou na střední až vyšší úrovni ovládat základy práce v CAD systému zvládat čtení a porozumění anglickému technickému textu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nalézt souvislosti mezi teoretickými veličinami z oblasti mechaniky, materiálů a technologickým procesem vypočtené veličiny vhodně interpretovat pro konkrétní technologický postup |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvořit vlastní numerický model technologického postupu ve tváření, tepelném zpracování a svařování. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Přednáška s demonstrací, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Laboratorní praktika, |
| Řešení problémů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Laboratorní praktika, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
Kraus, Václav. Tepelné zpracování a slinování. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-582-0.
-
Kuncipál, Josef. Teorie svařování. Praha : SNTL, 1986.
-
Počta, B. Základy teorie tváření kovů. Praha: SNTL, 1966.
|