Předmět: Strategický marketing firmy

« Zpět
Název předmětu Strategický marketing firmy
Kód předmětu KMO/ADSMN
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hoffmannová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je určen pro doktorské studium. Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu Hodnocení tržní výkonnosti podniku Strategický marketingový proces: plánování, realizace, kontrola Základní a specifické metody marketingové situační analýzy Marketingový informační systém, PIMS program Strategické marketingové cíle, proces přípravy marketingových strategií Marketingové strategie Implementace marketingových strategií; strategicky orientovaná firemní kultura Marketingový audit Specifika tvorby marketingové strategie na mezinárodních trzích Marketingové strategie v mezních podnikatelských situacích

Studijní aktivity a metody výuky
  • Projekt individuální [40] - 260 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 100 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
absolvovat magisterský stupeň studia
mít výborné znalosti marketingových principů
Odborné dovednosti
aplikovat základní marketingové metody
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Výsledky učení
Odborné znalosti
diskutovat a vysvětlit soudobé marketingové teorie
Odborné dovednosti
zpracovat strategický marketingový plán
obhájit zpracované řešení
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Samostudium,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Doporučená literatura
  • CRAVENS, David, Nigel PIERCY. Strategic Marketing, 10th ed.. McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 13: 978-007802890.
  • DAWAR, N. Shifting Your Strategy from Products to Customers. Boston: Harward Business Review Press, 2013. ISBN 978-1-4221-8717-3.
  • KERIN, Roger, Robert PETERSON. Strategic Marketing Problems, 13th ed.. 7 Prentice Hall, 2012. ISBN 13: 978-013274725.
  • MACBETH, D. K. Strategic Analysis of Supply Chain Design.. Southampton (UK): Univerzity of Southampton Business School 1.ed. 79 pp. ISBN 978-87-403-1178-5.
  • MOORADIAN, Todd, Kurt MATZLER, Larry RING. Strategic Marketing, 1st ed.. Good Dog Publishing, 2014. ISBN 13: 978-099054270.
  • Smrčka, Luboš; Plaček, Jan. Company control and takeovers as a growth strategy. 2015. ISBN 978-0-9933254-0-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr