|
Vyučující
|
-
Fousek Jiří, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Internet - základní charakteristiky a služby, komunikace na internetu a etiketa. Marketing na internetu, specifika, výhody a nevýhody marketingu na internetu. Prezentace firem na internetu. Uživatelé internetu, online zákazník. Search Engine Marketing, SEO. Reklama na internetu, Affiliate marketing. E-commerce, obchodování na internetu a e-shop, marketingový výzkum na internetu, etika a zákonná omezení marketingu na internetu. Email marketing, virální marketing, mobilní marketing. Marketing na sociálních sítích.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 34 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| prokázat znalost základů marketingu a managementu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládat základní uživatelskou práci na internetu |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| orientovat se v oblasti propagace firem a jejich produktů na internetu, obchodování na internetu a v možnostech marketingového výzkumu na internetu |
| zvažovat nejnovější trendy v oblasti marketingu na internetu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| využívat základní informace z oblasti marketingu na internetu v praxi |
| pracovat s marketingovým mixem na internetu |
| aplikovat zásady prezentace firem na internetu |
| realizovat marketingovou komunikaci pro e-shop |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška s diskusí, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Samostudium, |
| Přednáška založená na výkladu, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostudium, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, Matt. Internet Marketing: An Hour a Day. Indianapolis: Wiley Publishing, 2011. ISBN 978-0470633748.
-
Belew, Shannon. The art of social selling finding and engaging customers on Twitter, Facebook, LinkedIn, and other social networks. 2014. ISBN 978-0-8144-3333-1.
-
Kotler, Philip, Kartajaya, Hermawan a Setiawan, Iwan. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14., global ed. Boston : Pearson Education, 2012. ISBN 978-0-273-75502-9.
-
Qualman, Erik. Socialnomics: How social media transforms the way we live and do business. Hoboken, 2010. ISBN 978-0-470-63884-2.
-
Reynolds, Jonathan. E-Business: A Management Perspective. Oxford, 2010. ISBN 978-0-19-921648-2.
-
Roberts, Mary Lou; Zahay Debra. Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies. South-Western College Publishing, 2012. ISBN 978-1133625902.
|