Předmět: Marketingová komunikace v angličtině

« Zpět
Název předmětu Marketingová komunikace v angličtině
Kód předmětu KMO/AMK
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
  • Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
Obsah předmětu
Marketingová komunikace a komunikační proces. Nástroje komunikačního mixu. Komunikační prostředky. Úvod do tvorby komunikační plánu. Faktory úspěšnosti marketingové komunikace. Trendy v marketingové komunikaci. Značka a ochranná známka. Etický a legislativní rozměr marketingové komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 13 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát anglický jazyk minimálně na středně pokročilé úrovni (předmět je vyučován v angličtině)
znát základy marketingu
Odborné dovednosti
prakticky aplikovat citační normu APA 6th dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
popsat nástroje komunikačního mixu
představit aktuální trendy v marketingové komunikaci
vysvětlit využití komunikačních technologií v komunikaci
Odborné dovednosti
sestavit efektivní komunikační plán
aplikovat nástroje marketingové komunikace do praxe
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Barreau, Lucas. Advertising : types of methods, perceptions and impact on consumer behavior. New York : Nova Science Publishers, 2014. ISBN 978-1-62948-612-3.
  • Copley, Paul. Marketing communications management concepts and theories, cases and practices. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2004. ISBN 978-0-08-047337-6.
  • Hanafizadeh, Payam; Behboudi, Mehdi. Online advertising and promotion modern technologies for marketing. Hershey : Business Science Reference, 2012. ISBN 978-1-4666-0886-3.
  • Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Pelsmacker, Patrick de. Advertising in new formats and media : current research and implications for marketers. First edition. 2016. ISBN 978-1-78560-313-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr