Vyučující
|
-
Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
-
Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
|
Obsah předmětu
|
Marketingová komunikace a komunikační proces. Nástroje komunikačního mixu. Komunikační prostředky. Úvod do tvorby komunikační plánu. Faktory úspěšnosti marketingové komunikace. Trendy v marketingové komunikaci. Značka a ochranná známka. Etický a legislativní rozměr marketingové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát anglický jazyk minimálně na středně pokročilé úrovni (předmět je vyučován v angličtině) |
znát základy marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikovat citační normu APA 6th dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat nástroje komunikačního mixu |
představit aktuální trendy v marketingové komunikaci |
vysvětlit využití komunikačních technologií v komunikaci |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit efektivní komunikační plán |
aplikovat nástroje marketingové komunikace do praxe |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Barreau, Lucas. Advertising : types of methods, perceptions and impact on consumer behavior. New York : Nova Science Publishers, 2014. ISBN 978-1-62948-612-3.
-
Copley, Paul. Marketing communications management concepts and theories, cases and practices. Oxford : Butterworth-Heinemann, 2004. ISBN 978-0-08-047337-6.
-
Hanafizadeh, Payam; Behboudi, Mehdi. Online advertising and promotion modern technologies for marketing. Hershey : Business Science Reference, 2012. ISBN 978-1-4666-0886-3.
-
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 4.0 : moving from traditional to digital. 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Pelsmacker, Patrick de. Advertising in new formats and media : current research and implications for marketers. First edition. 2016. ISBN 978-1-78560-313-6.
|