|
Vyučující
|
-
Doubková Magdaléna, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
|
|
Obsah předmětu
|
Definice mezinárodního marketingu, základní teorie a strategie Vlivy prostředí v mezinárodním marketingu, PEST analýza Chování spotřebitele v mezinárodním prostředí Vliv kultury na chování spotřebitele Spotřebitelé a šíření inovací v mezinárodním prostředí Spotřebitelské generace v mezinárodním prostředí Volba zahraničního trhu, segmentace mezinárodních trhů Vstup na zahraniční trh Mezinárodní výrobková politika Mezinárodní cenová politika Mezinárodní distribuční politika Mezinárodní komunikační politika
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 28 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní otázky ze základů marketingu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| žádné |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit důležité pojmy z oblasti mezinárodního podnikání |
| identifikovat a popsat specifika marketingu v mezinárodním prostředí a vybraných trhů |
| vysvětlit význam adaptace marketingových nástrojů v mezinárodním kontextu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat teoretické poznatky na konkrétních příkladech |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostudium, |
| Samostatná práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Seminární práce, |
|
Doporučená literatura
|
-
Armstrong, G., Kotler, P. Principles of marketing. Boston, Pearson, 2012. ISBN 978-0-273-75243-1.
-
Král, P., Machková, H., Lhotáková, M., Cook, G. International marketing: theory, practices and new trends. Praha: Oeconomica, 2016. ISBN 978-80-245-2152-7.
-
Solomon, M.R. Consumer behaviour: a European perspective. Harlow Prentice Hall, 2010. ISBN 978-0-273-71726-3.
|