Vyučující
|
-
Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
|
Obsah předmětu
|
Obchod jako součást mezinárodního podnikání Význam mezinárodního obchodu, postavení ČR v mezinárodním obchodě Konkurenceschopnost, konkurenční výhoda a mezinárodní podnikání Řízení rizik v mezinárodním obchodě Kulturní odlišnosti v mezinárodním obchodě a jejich využití při formulaci strategie Mezinárodní společnosti a jejich význam ve světové ekonomice Strategie vstupu na nové trhy v mezinárodním obchodě Mezinárodní strategie - fúze a akvizice Organizační strategie v mezinárodním obchodě Vybraná společnost a její strategie v mezinárodním obchodě (případová studie)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní termíny a souvislosti v oblasti marketingu, managementu a podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické koncepty z předmětů Marketing, Management a Podniková ekonomika na vybrané příklady |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základy mezinárodního obchodu a podnikání v mezinárodním prostředí |
vysvětlit význam kulturních odlišností a rizik v mezinárodním prostředí a formulovat a implementovat vhodnou strategii pro vstup na nový trh |
Odborné dovednosti |
---|
posoudit konkurenceschopnost jednotlivých zemí a na základě toho rozhodnout o vstupu firmy na atraktivní nový trh |
aplikovat kulturní rozdíly a řízení rizik v mezinárodním prostředí při formulování strategie vhodné pro vstup na nový trh |
implementovat vhodnou strategii pro vstup na nový trh |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Doh, J. P., Luthans, F. International management: culture, strategy, and behavior. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-811257-7.
-
Hofstede, Geert; Hofstede, Gert Jan,; Minkov, Mihail. Cultures and organizations : software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. Revised and expanded third edition. 2010. ISBN 978-0-07-166418-9.
-
Křečková Kroupová, Zuzana. Udržitelnost v České republice v kontextu vývoje v pokrizovém období. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-245-2297-5.
-
Štěrbová, Ludmila. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4694-4.
-
Zadražilová, Dana. Mezinárodní management. Vydání 3. přepracované. 2017. ISBN 978-80-245-2219-7.
|