Předmět: Mezinárodní obchod v angličtině

« Zpět
Název předmětu Mezinárodní obchod v angličtině
Kód předmětu KMO/AMO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
Obsah předmětu
Obchod jako součást mezinárodního podnikání Význam mezinárodního obchodu, postavení ČR v mezinárodním obchodě Konkurenceschopnost, konkurenční výhoda a mezinárodní podnikání Řízení rizik v mezinárodním obchodě Kulturní odlišnosti v mezinárodním obchodě a jejich využití při formulaci strategie Mezinárodní společnosti a jejich význam ve světové ekonomice Strategie vstupu na nové trhy v mezinárodním obchodě Mezinárodní strategie - fúze a akvizice Organizační strategie v mezinárodním obchodě Vybraná společnost a její strategie v mezinárodním obchodě (případová studie)

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vysvětlit základní termíny a souvislosti v oblasti marketingu, managementu a podnikové ekonomiky
Odborné dovednosti
aplikovat teoretické koncepty z předmětů Marketing, Management a Podniková ekonomika na vybrané příklady
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit základy mezinárodního obchodu a podnikání v mezinárodním prostředí
vysvětlit význam kulturních odlišností a rizik v mezinárodním prostředí a formulovat a implementovat vhodnou strategii pro vstup na nový trh
Odborné dovednosti
posoudit konkurenceschopnost jednotlivých zemí a na základě toho rozhodnout o vstupu firmy na atraktivní nový trh
aplikovat kulturní rozdíly a řízení rizik v mezinárodním prostředí při formulování strategie vhodné pro vstup na nový trh
implementovat vhodnou strategii pro vstup na nový trh
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostatná práce studentů,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Doh, J. P., Luthans, F. International management: culture, strategy, and behavior. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-811257-7.
  • Hofstede, Geert; Hofstede, Gert Jan,; Minkov, Mihail. Cultures and organizations : software of the mind : intercultural cooperation and its importance for survival. Revised and expanded third edition. 2010. ISBN 978-0-07-166418-9.
  • Křečková Kroupová, Zuzana. Udržitelnost v České republice v kontextu vývoje v pokrizovém období. Vydání první. 2018. ISBN 978-80-245-2297-5.
  • Štěrbová, Ludmila. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4694-4.
  • Zadražilová, Dana. Mezinárodní management. Vydání 3. přepracované. 2017. ISBN 978-80-245-2219-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr