Předmět: Marketing služeb turismu v angličtině

« Zpět
Název předmětu Marketing služeb turismu v angličtině
Kód předmětu KMO/AMSCR
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu služeb cestovního ruchu. Specifika marketingu ve službách a v cestovním ruchu. Cestovní ruch a služby, definice služeb, význam a klasifikace služeb. Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady. Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování. Marketingový výzkum v oblasti služeb a cestovního ruchu. Marketingová strategie podniků cestovního ruchu - tvorba a implementace. Marketingový mix v podnicích cestovního ruchu - různé přístupy. Úloha lidského faktoru ve službách. Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady. Specifika marketingu v podnicích a zařízeních cestovního ruchu a destinacích.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti
popsat základy marketingu
Odborné dovednosti
prakticky aplikovat normu ČSN 690 a 690-2 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů
Odborné dovednosti
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků cestovního ruchu, destinací a dalších subjektů působících v tomto odvětví
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. Tourism principles, practices, philosophies. 11th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-38213-4.
  • Horner, Susan; Swarbrooke, John. Consumer behaviour in tourism. Third edition. 2016. ISBN 978-1-138-01339-1.
  • Jauhari, Vinnie. Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences. 2017. ISBN 978-1-77188-378-8.
  • Kolb, Bonita. Tourism marketing for cities and towns : using branding and events to attract tourists. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-7945-X.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Middleton, Victor T.C.; Fyall, Alan; Morgan, Mike; Ranchhod, Ashok. Marketing in Travel and Tourism. Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-0750686938.
  • Morrison, Alastair M. Hospitality and Travel Marketing. Delmar Cengage Learning, 2009. ISBN 978-1418016555.
  • Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
  • Oh, Haemoon. Handbook of hospitality marketing management. Amsterdam : Elsevier, 2008. ISBN 978-0-0804-5080-3.
  • Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. Service design : from insight to implementation. 2013. ISBN 978-1-933820-33-0.
  • Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience. 2016. ISBN 978-1-118-98892-3.
  • Robinson, Peter. Tourism : the key concepts. 2012. ISBN 978-0-415-67793-6.
  • Rogers, Tony; Rogers, Tony. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. 1st ed. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-6700-1.
  • Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. Services marketing : people, technology, strategy. Eighth edition. 2016. ISBN 978-1-944659-01-1.
  • Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
  • Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr