Vyučující
|
-
Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu služeb cestovního ruchu. Specifika marketingu ve službách a v cestovním ruchu. Cestovní ruch a služby, definice služeb, význam a klasifikace služeb. Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady. Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování. Marketingový výzkum v oblasti služeb a cestovního ruchu. Marketingová strategie podniků cestovního ruchu - tvorba a implementace. Marketingový mix v podnicích cestovního ruchu - různé přístupy. Úloha lidského faktoru ve službách. Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady. Specifika marketingu v podnicích a zařízeních cestovního ruchu a destinacích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikovat normu ČSN 690 a 690-2 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků cestovního ruchu |
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků cestovního ruchu, destinací a dalších subjektů působících v tomto odvětví |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Goeldner, Charles R.; Ritchie, J. R. Brent. Tourism principles, practices, philosophies. 11th ed. Hoboken : John Wiley & Sons, 2009. ISBN 978-0-470-38213-4.
-
Horner, Susan; Swarbrooke, John. Consumer behaviour in tourism. Third edition. 2016. ISBN 978-1-138-01339-1.
-
Jauhari, Vinnie. Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences. 2017. ISBN 978-1-77188-378-8.
-
Kolb, Bonita. Tourism marketing for cities and towns : using branding and events to attract tourists. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-7945-X.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Middleton, Victor T.C.; Fyall, Alan; Morgan, Mike; Ranchhod, Ashok. Marketing in Travel and Tourism. Butterworth-Heinemann, 2009. ISBN 978-0750686938.
-
Morrison, Alastair M. Hospitality and Travel Marketing. Delmar Cengage Learning, 2009. ISBN 978-1418016555.
-
Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
-
Oh, Haemoon. Handbook of hospitality marketing management. Amsterdam : Elsevier, 2008. ISBN 978-0-0804-5080-3.
-
Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. Service design : from insight to implementation. 2013. ISBN 978-1-933820-33-0.
-
Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience. 2016. ISBN 978-1-118-98892-3.
-
Robinson, Peter. Tourism : the key concepts. 2012. ISBN 978-0-415-67793-6.
-
Rogers, Tony; Rogers, Tony. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. 1st ed. Amsterdam : Elsevier, 2006. ISBN 0-7506-6700-1.
-
Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. Services marketing : people, technology, strategy. Eighth edition. 2016. ISBN 978-1-944659-01-1.
-
Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
-
Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.
|