Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu služeb Specifika marketingu ve službách Definice služeb, význam a klasifikace služeb Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování Marketingový výzkum v oblasti služeb Marketingová strategie podniků služeb Marketingový mix v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb Úloha lidského faktoru ve službách Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady Specifika marketingu v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní nástroje marketingu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb |
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Bruhn, Manfred; Meffert, Heribert. Handbuch Dienstleistungsmarketig : Planung - Umsetzung - Kontrolle. Wiesbaden : Springer Gabler, 2012. ISBN 978-3-8349-3660-8.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
-
Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. Service design : from insight to implementation. 2013. ISBN 978-1-933820-33-0.
-
Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience. 2016. ISBN 978-1-118-98892-3.
-
Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. Services marketing : people, technology, strategy. Eighth edition. 2016. ISBN 978-1-944659-01-1.
-
Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
-
Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.
|