|
Vyučující
|
-
Šímová Miroslava, doc. Ing. Ph.D., MBA
|
|
Obsah předmětu
|
Definice role produktového managementu s jeho úkoly a cíli. Integrace řízení produktu do různých modelů vývoje produktu a jeho rozhraní s ostatními rolemi a oblastmi v podniku. Analýza požadavků a trhu a způsoby generování nápadů na nové produkty. Řízení produktového portfolia Vývoj a odvození vhodné strategie vývoje produktu a plánu vývoje produktu. Vliv na produktový marketingový mix a stanovení marketingových strategií. Význam pro proces vývoje výrobku a pro životní cyklus výrobku. Možnosti uvedení výrobku na trh a následná kontrola.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Cvičení
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 25 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 25 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
- 11 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost základů marketingu a marketingového řízení podniku |
| Výsledky učení |
|---|
| využívat teoretické základy managmentu produktu a řízení podniku |
| znát možné produktové strategie a milníky a fáze vývojového cyklu produktu |
| pochopit a objasnit úlohu výběru vhodného trhu a vstupu na něj |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat produktové strategie a zpracovat zadanou případovou studii |
| prezentovat (obhájit) výsledky zpracované případové studie a obhájit výsledky skupinových projektů |
| aktivně vyhledat příklady na srovnání pro danou ekonomickou situaci vstupu produktu na trh |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
| bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Skupinová konzultace, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Prezentace práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Skupinová konzultace, |
| Samostudium, |
| Diskuse, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Písemná zkouška, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Skupinová prezentace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Písemná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
Belliveau, Paul; Griffin, Abbie; Somermeyer, Stephen. The PDMA toolbook for new product development. New York ; Wiley, 2002. ISBN 0-471-20611-3.
-
Cooper, Robert G. Winning at new products : accelerating the process from idea to launch. 3rd ed. New York : Basic Books, 2001. ISBN 0-7382-0463-3.
-
Kotler, P., Keller, K., L. Marketing management. Noida: Pearson, 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Vacek, Jiří. Evaluation of the new product development and R&D projects. AEDS 2007 : workshop : proceedings : 26-27 October. 2007.
|