Předmět: Řízení vztahů se zákazníky

« Zpět
Název předmětu Řízení vztahů se zákazníky
Kód předmětu KMO/CRM
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Vývojové koncepce CRM Umístění CRM v podniku Architektura CRM CRM řešení v praxi Hodnota zákazníka vs. hodnota pro zákazníka Implementace CRM do podniku Zkušenosti světových firem s implementací, využití systému CRM pro management podniku Funkční řešení implementace CRM v marketingovém systému Systém řízení kampaní Hodnocení efektivity implementace CRM CRM v rámci strategie vybrané společnosti Bariéry pro implementaci systému CRM v podniku Případové studie na využití CRM systémů a podnikatelských strategií z praxe Využití sofwaru eWay-CRM pro oblast CRM - praktická ukázka

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostatná práce studentů
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 8 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 25 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní marketingové nástroje a podnikatelské koncepce
Odborné dovednosti
N/A
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Výsledky učení
Odborné znalosti
pochopit definici a vývojové koncepce CRM
rozlišit funkčnost front-office a back-office podnikových procesů
pochopit architekturu CRM a jednotlivá technická řešení systému CRM
vysvětlit jednotlivé fáze implementace CRM do podnikových procesů
seznámit se s metodami hodnocení efektivity implementace
pochopit výpočet pomocí vybraných metod hodnotu zákazníka
vysvětlit význam CRM jako nástroje konkurenceschopnosti podnik
Odborné dovednosti
aplikovat metodu segmentace zákazníků
aplikovat metody hodnocení efektivity implementace
vypočítat pomocí vybraných metod hodnotu zákazníka
dokázat význam CRM jako nástroje konkurenceschopnosti podniků
naučit se pracovat s vybraným softwarem pro CRM
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Přednáška s aktivizací studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Výuka podporovaná multimédii,
Prezentace práce studentů,
E-learning,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostatná práce studentů,
Přednáška s diskusí,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Písemná zkouška,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Písemná zkouška,
Doporučená literatura
  • Dohnal, Jan. Řízení vztahů se zákazníky : procesy, pracovníci, technologie. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0401-3.
  • Hommerová, Dita. CRM v podnikových procesech. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4388-2.
  • Chlebovský, Vít. CRM : řízení vztahů se zákazníky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0798-1.
  • Chlebovský, Vít. Marketing pro B-2-B trhy. Brno, 2010. ISBN 978-80-214-4129-3.
  • Malhotra, Naresh K.; Agarwal, James. Customer relationship marketing : theoretical and managerial perspectives. 2021. ISBN 978-1-944659-74-5.
  • Peelen, Ed. Customer relationship management. Harlow : Financial Times Prentice Hall, 2005. ISBN 0-273-68177-X.
  • Rud, Olivia Parr. Data mining : praktický průvodce dolováním dat pro efektivní prodej, cílený marketing a podporu zákazníků (CRM). Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-577-6.
  • Storbacka, Kaj; Lehtinen, Jarmo R. Řízení vztahů se zákazníky : customer relationship management. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-7169-813-X.
  • Vlček, Radim. Hodnota pro zákazníka. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.
  • Wessling, Harry. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM : strategie, praktické příklady a scénáře. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr