Předmět: Obchodní jednání v angličtině

« Zpět
Název předmětu Obchodní jednání v angličtině
Kód předmětu KMO/ELM
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Študent Akash, Mgr.
  • Hodoval Petr, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
charakteristika úspěšného obchodního jednání, časté chyby klíčové komunikativní schopnosti obchodní jednání - role, načasování, cíle jednotlivé fáze obchodního jednání jazykové prostředky jednotlivých fází obchodního jednání rozbor vzorových obchodních jednání

Studijní aktivity a metody výuky
Kooperativní výuka, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Cvičení
  • Projekt individuální [40] - 32 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 20 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
spolehlivě ovládat pokročilé gramatické jevy
rozumět ekonomickým textům
Odborné dovednosti
komunikovat v obchodním prostředí
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat klíčové charakteristiky úspěšného jednání a role účastníků
Odborné dovednosti
pracovat v cizojazyčném prostředí
napsat zápis z jednání
vést a aktivně se účastnit obchodního jednání
vyjádřit se adekvátními jazykovými prostředky v různých fázích jednání
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Kooperativní výuka,
Samostatná práce studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Kooperativní výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Sebehodnocení,
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Dean, Stuart. Obchodní komunikace v angličtině = Business talk English. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2599-4.
  • Goodale, Malcolm. The Language of Meetings. cop. 1987. Hove : Language Teaching Publications, 1997. ISBN 0-906717-46-9.
  • Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
  • Lee, Catherine. The new rules of international negotiation : building relationships, earning trust, and creating influence around the world. Franklin Lakes : Career Press, 2007. ISBN 978-1-56414-973-2.
  • Newbolt, Barnaby; Hollett, Vicki. Meeting objectives. [Oxford] : Oxford University Press, 2005. ISBN 978-0-19-459421-9.
  • Powell, Mark. International negotiations. Cambridge : Cambridge University Press, 2012. ISBN 978-0-521-14992-1.
  • Sweeney, Simon. English for business communication : student's book. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. ISBN 978-0-521-75449-1.
  • SWEENEY,S. Communicating in Business. Cambridge University Press, 2004. ISBN 9780521549127.
  • THOMPSON,K. English for Meetings. Oxford University Press, 2007. ISBN 9780194579339.
  • Tuleja, Elizabeth A.; O'Rourke, James S. Intercultural communication for business. 2015. ISBN 978-1-4575-3362-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr