Předmět: Grafika a copywriting pro marketing

« Zpět
Název předmětu Grafika a copywriting pro marketing
Kód předmětu KMO/GCM
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocová Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do grafického designu Proces grafické zakázky Teorie barev, barevné prostory Reprezentace počítačové grafiky, rastrová a vektorová grafika Nástroje pro úpravu grafiky Prepress, tiskové techniky Základy typografie a teorie písma Grafický motiv a kompozice Grafy, tabulky a vzorce Základy a techniky prezentace Textové editory, grafická úprava textu Úvod do copywritingu, základní pravidla Struktura a stavba textu, hierarchie informace Jazykové styly a slohotvorní činitelé Lexikální a stylistické prostředky Interaktivní copywriting Výuka probíhá standardně v 90 minutových blocích (sudý týden přednáška, lichý týden cvičení). V případě, že je zapsáno méně než 10 zájemců, probíhá výuka blokově (pro ZS2017/18 čtvrtky a soboty).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Výuka podporovaná multimédii, Samostudium literatury, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 28 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
doporučené jsou znalosti základů marketingu
Obecné způsobilosti
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
Výsledky učení
Odborné znalosti
definovat základní principy grafické tvorby
stanovit základní požadavky na kvalitu grafické práce
Odborné dovednosti
aplikovat základní principy grafické tvorby
kriticky zhodnotit vizuální materiál
sestavit zadání a stanovit strategii propagace
připravit atraktivní a kvalitní prezentaci a propagační text
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Hodnotící metody
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Drew Eric Whitman. Cashvertising : How to Use More Than 100 Secrets of Ad-Agency Psychology to Make BIG MONEY Selling Anything to Anyone.. Career Press Pompton Plains, 2008. ISBN 9781601630322.
  • Joseph Sugarman. Advertising Secrets of the Written Word: The Ultimate Resource on How to Write Powerful Advertising Copy from One of America's Top Copywriters and Mail Order Entrepreneurs.. Delstar Publishing Kihei, 1998. ISBN 9781891686009.
  • Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
  • Křížek, Zdeněk; Crha, Ivan. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4061-4.
  • Michaela Horňáková. Copywriting. Podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají.. Computer Press Praha, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
  • Seddon Tony, Waterhouse Jane. Grafický design pro samouky. Slovart Praha, 2010. ISBN 978-80-7391-360-1.
  • Simmons, Jason. Kompletní příručka pro designéry. V Praze : Slovart, 2009. ISBN 978-80-7391-151-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr