Předmět: Komerční komunikace

« Zpět
Název předmětu Komerční komunikace
Kód předmětu KMO/KKO
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
Cíle a modely komerční komunikace a jejich aplikace pro firemní praxi. Média a komunikační prostředky. Teorie a praxe reklamy. Charakteristiky reklamy, funkce reklamy, kreativita v reklamě, vyhodnocení účinnosti reklamy, plánování reklamní kampaně. Nová média a jejich prostředky, ATL, BTL, TTL. Mediální strategie, plán komunikační kampaně. Využívání AI jako trend. Teorie a praxe PR. Charakteristiky PR, funkce PR, hlavní nástroje PR- media relations, interní komunikace, publicita. Teorie a praxe podpory prodeje. Charakteristiky a funkce podpory prodeje, nástroje podpory prodeje a jejich využití. Ostatní nástroje komunikačního mixu, charakteristiky a funkce a jejich využití v praxi. Veletrhy a výstavy. Cíle, zaměření, příprava a realizace, vyhodnocení. Výzkum trhu a komerční komunikace. Právní regulace a etika v komerční komunikaci. Mezinárodní specifika. Krizová komunikace a její řešení. Aplikace s využitím případových studií.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 40 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 5 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
aplikovat poznatky ze základů marketingu
Odborné dovednosti
naplánovat a obhájit media brief
připravit marketingový projekt
vytvořit plán marketingového projektu
Obecné způsobilosti
hodnotit a analyzovat informační zdroje
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit principy komerční komunikace firmy
navrhnout komunikační plán
objasnit využití nástrojů komerční komunikace
jak využít média pro marketingovou komunikaci
Odborné dovednosti
realizovat media brief
sestavit rozpočet komunikačního plánu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
využívají svoji mediální gramotnost
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Samostudium,
Seminární výuka (diskusní metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Případové studie
Obecné způsobilosti
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Případové studie
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Test,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
  • Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje : POP, POS, in-store, shopper marketing. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Pelsmacker, Patrick de; Bergh, Joeri van den; Geuens, Maggie. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
  • Prantl, David; Ptáčková, Karolína. Komerční komunikace. 2., přepracované a rozšířené vydání. 2017. ISBN 978-80-261-0689-0.
  • Přikrylová, Jana; Jahodová, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
  • Sedláková, Renáta. Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Vydání 1. 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
  • Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
  • Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr