Vyučující
|
-
Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Cíle a modely komerční komunikace a jejich aplikace pro firemní praxi. Média a komunikační prostředky. Teorie a praxe reklamy. Charakteristiky reklamy, funkce reklamy, kreativita v reklamě, vyhodnocení účinnosti reklamy, plánování reklamní kampaně. Nová média a jejich prostředky, ATL, BTL, TTL. Mediální strategie, plán komunikační kampaně. Využívání AI jako trend. Teorie a praxe PR. Charakteristiky PR, funkce PR, hlavní nástroje PR- media relations, interní komunikace, publicita. Teorie a praxe podpory prodeje. Charakteristiky a funkce podpory prodeje, nástroje podpory prodeje a jejich využití. Ostatní nástroje komunikačního mixu, charakteristiky a funkce a jejich využití v praxi. Veletrhy a výstavy. Cíle, zaměření, příprava a realizace, vyhodnocení. Výzkum trhu a komerční komunikace. Právní regulace a etika v komerční komunikaci. Mezinárodní specifika. Krizová komunikace a její řešení. Aplikace s využitím případových studií.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat poznatky ze základů marketingu |
Odborné dovednosti |
---|
naplánovat a obhájit media brief |
připravit marketingový projekt |
vytvořit plán marketingového projektu |
Obecné způsobilosti |
---|
hodnotit a analyzovat informační zdroje |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit principy komerční komunikace firmy |
navrhnout komunikační plán |
objasnit využití nástrojů komerční komunikace |
jak využít média pro marketingovou komunikaci |
Odborné dovednosti |
---|
realizovat media brief |
sestavit rozpočet komunikačního plánu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
využívají svoji mediální gramotnost |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti |
---|
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Případové studie |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
-
Jesenský, Daniel. Marketingová komunikace v místě prodeje : POP, POS, in-store, shopper marketing. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0252-5.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
-
Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Pelsmacker, Patrick de; Bergh, Joeri van den; Geuens, Maggie. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
-
Prantl, David; Ptáčková, Karolína. Komerční komunikace. 2., přepracované a rozšířené vydání. 2017. ISBN 978-80-261-0689-0.
-
Přikrylová, Jana; Jahodová, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
-
Sedláková, Renáta. Výzkum médií : nejužívanější metody a techniky. Vydání 1. 2014. ISBN 978-80-247-3568-9.
-
Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
-
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
-
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
-
Vysekalová, Jitka; Mikeš, Jiří. Reklama : jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
-
Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
|