Předmět: Marketing na internetu

« Zpět
Název předmětu Marketing na internetu
Kód předmětu KMO/MINT
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
  • Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
  • Slavík David, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Internet - základní charakteristiky a služby, komunikace na internetu a etika. Nástup AI. Marketing na internetu, model See-Think-Do-Care, výhody a nevýhody marketingu na internetu, specifika marketingového mixu. Prezentace firem na internetu, klasický, mobilní a responzivní web. Informace o designu webu, nástroje AI. Uživatelé internetu, online zákazník, statistiky pro svět a ČR. Search Engine Marketing, SEO, on-page a off-page faktory. PPC, Google Ads, Sklik, Affiliate marketing. E-commerce, obchodování na internetu, marketingový výzkum na internetu, etika a zákonná omezení marketingu na internetu. E-mail marketing, RTB, virální marketing, mobilní marketing. Marketing na sociálních sítích, Facebook, Instagram a marketing na YouTube. E-learning pro vzdělávání a servis pro zákazníky aj. Úvod do evaluace a marketingového výzkumu na internetu. Výuka se využívá řadu příkladů z praxe, důležitá je aktivní činnost na seminářích, která je hodnocená lektorem. Systém bodování umožňuje získat preferenční hodnocení. Semestrální práce je zaměřena na aplikaci poznatků na reálném příkladu prezentace firmy na www a sociálních médiích.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostudium studentů
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 22 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 13 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
využít základní poznatky z marketingu a managementu
Odborné dovednosti
aplikovat základní ICT dovednosti
Obecné způsobilosti
orientovat se v aplikaci ICT v praxi
Výsledky učení
Odborné znalosti
využívat základní informace z oblasti marketingu na internetu v praxi
aplikovat zásady prezentace firem na internetu
orientovat se v oblasti propagace firem a jejich produktů na internetu
porozumět problematice obchodování na internetu
orientovat se v možnostech marketingového výzkumu na internetu
zvažovat nejnovější trendy v oblasti marketingu na internetu
Odborné dovednosti
zhodnotit web firmy navrhnout reklamu na internetu navrhnout e-shop komparovat komunikaci značek na sociálních médiích
realizovat analýzu webových stránek heuristickou metodou
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
orientovat se v problematice trendů komunikace na internetu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Výuka podporovaná multimédii,
Projektová výuka,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Přednáška s aktivizací studentů,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Prezentace práce studentů,
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Test,
Písemná zkouška,
Odborné dovednosti
Skupinová prezentace,
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Skupinová prezentace,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Burešová, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-1680-5.
  • Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
  • Janouch, Viktor. Internetový marketing, přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
  • Kingsnorth, Simon. Digital marketing strategy : an integrated approach to online marketing. Second edition. 2019. ISBN 978-0-7494-8422-4.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Sauro, Jeff; Lewis, James R. Quantifying the user experience : practical statistics for user research. 2nd edition. 2016. ISBN 978-0-12-802308-2.
  • Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr