Vyučující
|
-
Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
-
Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
-
Slavík David, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Internet - základní charakteristiky a služby, komunikace na internetu a etika. Nástup AI. Marketing na internetu, model See-Think-Do-Care, výhody a nevýhody marketingu na internetu, specifika marketingového mixu. Prezentace firem na internetu, klasický, mobilní a responzivní web. Informace o designu webu, nástroje AI. Uživatelé internetu, online zákazník, statistiky pro svět a ČR. Search Engine Marketing, SEO, on-page a off-page faktory. PPC, Google Ads, Sklik, Affiliate marketing. E-commerce, obchodování na internetu, marketingový výzkum na internetu, etika a zákonná omezení marketingu na internetu. E-mail marketing, RTB, virální marketing, mobilní marketing. Marketing na sociálních sítích, Facebook, Instagram a marketing na YouTube. E-learning pro vzdělávání a servis pro zákazníky aj. Úvod do evaluace a marketingového výzkumu na internetu. Výuka se využívá řadu příkladů z praxe, důležitá je aktivní činnost na seminářích, která je hodnocená lektorem. Systém bodování umožňuje získat preferenční hodnocení. Semestrální práce je zaměřena na aplikaci poznatků na reálném příkladu prezentace firmy na www a sociálních médiích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Projektová výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Seminární výuka, Samostudium studentů
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 22 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 13 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využít základní poznatky z marketingu a managementu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní ICT dovednosti |
Obecné způsobilosti |
---|
orientovat se v aplikaci ICT v praxi |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat základní informace z oblasti marketingu na internetu v praxi |
aplikovat zásady prezentace firem na internetu |
orientovat se v oblasti propagace firem a jejich produktů na internetu |
porozumět problematice obchodování na internetu |
orientovat se v možnostech marketingového výzkumu na internetu |
zvažovat nejnovější trendy v oblasti marketingu na internetu |
Odborné dovednosti |
---|
zhodnotit web firmy navrhnout reklamu na internetu navrhnout e-shop komparovat komunikaci značek na sociálních médiích |
realizovat analýzu webových stránek heuristickou metodou |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
orientovat se v problematice trendů komunikace na internetu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Test, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Burešová, Jitka. Online marketing: Od webových stránek k sociálním sítím. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-1680-5.
-
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Janouch, Viktor. Internetový marketing, přilákejte návštěvníky a maximalizujte zisk. Brno, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
-
Kingsnorth, Simon. Digital marketing strategy : an integrated approach to online marketing. Second edition. 2019. ISBN 978-0-7494-8422-4.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Sauro, Jeff; Lewis, James R. Quantifying the user experience : practical statistics for user research. 2nd edition. 2016. ISBN 978-0-12-802308-2.
-
Semerádová, Tereza; Weinlich, Petr. Marketing na Facebooku a Instagramu : využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. 1. vydání. 2019. ISBN 978-80-251-4959-1.
|