Předmět: Marketing management lázeňství

« Zpět
Název předmětu Marketing management lázeňství
Kód předmětu KMO/MML
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rechtorik František, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Lázeňství - historie a význam pro cestovní ruch. Wellness a jeho vztah k lázeňství Organizace a řízení provozu lázeňského domu, úseky. Balneotechnika a úsek zdravotnické péče. Marketing lázní a lázeňství. Lázeňská ekonomika. Světové a české lázně. Nové trendy a technologie v hospitality a spa managementu. Program cvičení předmětu: Prezentace lázeňských míst a podniků - příklady dobré praxe. Exkurze - návštěva lázeňského zařízení s výkladem. Řešení vybrané případové studie z oblasti řízení lázeňského provozu - seznámení se se studií, analýza situace (včetně trendů na trhu), návrhy řešení situace, diskuze nad návrhy řešení.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 20 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 3 hodiny za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní aspekty podnikové ekonomiky, managementu, personálního managementu a komunikace
Odborné dovednosti
pracovat v týmu
prezentovat svoji práci
naplánovat event
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
formulovat a popsat specifika marketingového řízení lázeňských provozoven
orientovat se ve specifickém názvosloví v lázeňství
Odborné dovednosti
aplikovat zásady marketingového managementu do specifického prostředí lázeňských služeb
řídit malý pracovní tým
plánovat základní pracovní činnosti v odvětví lázeňských provozech
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Individuální konzultace,
Přednáška s aktivizací studentů,
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
E-learning,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Přednáška s demonstrací,
Seminární výuka (diskusní metody),
Exkurze, soustředění, výuka v terénu,
E-learning,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Individuální prezentace,
Seminární práce,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Kombinovaná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Burešová, Pavla. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek první, Gastronomické služby. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-498-9.
  • Čížek, Petr. Strategic business process management implementation within chosen spa facility. Aktuální problémy cestovního ruchu : Autencitita v. 2018.
  • David, Petr; Soukup, Vladimír. Západočeské lázně : s mapovým atlasem. Praha : Soukup & David, 2001. ISBN 80-86050-91-2.
  • Dědina, Jiří. Management, organizování a ekonomika lázeňství - vybrané kapitoly. Vyd. 1. [Praha] : Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2004. ISBN 80-86592-01-4.
  • Evans, Nigel. Strategic management for tourism, hospitality and events. Third edition. 2020. ISBN 978-1-138-34594-2.
  • Hán, Jan; Beránek, Martina,; Belešová, Stanislava; Mrkos, Dan,; Studnička, Petr,; Sochůrková, Martina. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý, Ubytovací služby. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-253-5.
  • Jakubíková, Dagmar. Lázeňství a kultura-významné složky cestovního ruchu Karlovarského kraje. Sborník přednášek Úloha měst jako kulturních cente. 2002.
  • Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu : jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
  • Jakubíková, Dagmar. Marketing v lázeňství. COT business ISSN 1212-4281 Č. 4 (2005), s. 16-17. 2005.
  • Jakubíková, Dagmar; Vildová, Eliška; Janeček, Petr; Tlučhoř, Jan. Lázeňství : management a marketing. První vydání. 2019. ISBN 978-80-271-2461-9.
  • Jauhari, Vinnie. Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences. 2017. ISBN 978-1-77188-378-8.
  • Knop, Karel. Lázeňství : Ekonomika a management. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-717-6.
  • Křížek, Vladimír. Obrazy z dějin lázeňství. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1987.
  • Morávková, Naděžda. Řeháčková, Diana. Jáchymovské radiové lázně v minulosti a přítomnosti. Memo ISSN 1804-753X Roč. 3, č. 1 (2013), s. 107-10. 2013.
  • Salač, Gustav. Stolničení. Vyd. 2. - dotisk. Praha : Fortuna, 2001. ISBN 80-7168-752-9.
  • Schwartzhoffová, Eva. Lázeňství a wellness. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-244-5113-8.
  • Tesone, D. V. Zásady řízení pro obor hotelnictví, gastronomie a turismu. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-655-4.
  • Vildová, Eliška. Measuring customer satisfaction and loyalty in spa companies. E+M Ekonomie a Management ISSN 1212-3609 Vol. 18. 2015.
  • Walton, John K. Mineral springs resorts in global perspective : spa histories. First issued in paperback. 2018. ISBN 978-1-138-37773-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr