Vyučující
|
-
Rechtorik František, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Lázeňství - historie a význam pro cestovní ruch. Wellness a jeho vztah k lázeňství Organizace a řízení provozu lázeňského domu, úseky. Balneotechnika a úsek zdravotnické péče. Marketing lázní a lázeňství. Lázeňská ekonomika. Světové a české lázně. Nové trendy a technologie v hospitality a spa managementu. Program cvičení předmětu: Prezentace lázeňských míst a podniků - příklady dobré praxe. Exkurze - návštěva lázeňského zařízení s výkladem. Řešení vybrané případové studie z oblasti řízení lázeňského provozu - seznámení se se studií, analýza situace (včetně trendů na trhu), návrhy řešení situace, diskuze nad návrhy řešení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Dialogická výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 3 hodiny za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
charakterizovat základní aspekty podnikové ekonomiky, managementu, personálního managementu a komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat v týmu |
prezentovat svoji práci |
naplánovat event |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
formulovat a popsat specifika marketingového řízení lázeňských provozoven |
orientovat se ve specifickém názvosloví v lázeňství |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat zásady marketingového managementu do specifického prostředí lázeňských služeb |
řídit malý pracovní tým |
plánovat základní pracovní činnosti v odvětví lázeňských provozech |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Burešová, Pavla. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek první, Gastronomické služby. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-498-9.
-
Čížek, Petr. Strategic business process management implementation within chosen spa facility. Aktuální problémy cestovního ruchu : Autencitita v. 2018.
-
David, Petr; Soukup, Vladimír. Západočeské lázně : s mapovým atlasem. Praha : Soukup & David, 2001. ISBN 80-86050-91-2.
-
Dědina, Jiří. Management, organizování a ekonomika lázeňství - vybrané kapitoly. Vyd. 1. [Praha] : Vysoká škola cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství, 2004. ISBN 80-86592-01-4.
-
Evans, Nigel. Strategic management for tourism, hospitality and events. Third edition. 2020. ISBN 978-1-138-34594-2.
-
Hán, Jan; Beránek, Martina,; Belešová, Stanislava; Mrkos, Dan,; Studnička, Petr,; Sochůrková, Martina. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý, Ubytovací služby. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-253-5.
-
Jakubíková, Dagmar. Lázeňství a kultura-významné složky cestovního ruchu Karlovarského kraje. Sborník přednášek Úloha měst jako kulturních cente. 2002.
-
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu : jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Jakubíková, Dagmar. Marketing v lázeňství. COT business ISSN 1212-4281 Č. 4 (2005), s. 16-17. 2005.
-
Jakubíková, Dagmar; Vildová, Eliška; Janeček, Petr; Tlučhoř, Jan. Lázeňství : management a marketing. První vydání. 2019. ISBN 978-80-271-2461-9.
-
Jauhari, Vinnie. Hospitality marketing and consumer behavior : creating memorable experiences. 2017. ISBN 978-1-77188-378-8.
-
Knop, Karel. Lázeňství : Ekonomika a management. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-717-6.
-
Křížek, Vladimír. Obrazy z dějin lázeňství. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1987.
-
Morávková, Naděžda. Řeháčková, Diana. Jáchymovské radiové lázně v minulosti a přítomnosti. Memo ISSN 1804-753X Roč. 3, č. 1 (2013), s. 107-10. 2013.
-
Salač, Gustav. Stolničení. Vyd. 2. - dotisk. Praha : Fortuna, 2001. ISBN 80-7168-752-9.
-
Schwartzhoffová, Eva. Lázeňství a wellness. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-244-5113-8.
-
Tesone, D. V. Zásady řízení pro obor hotelnictví, gastronomie a turismu. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-655-4.
-
Vildová, Eliška. Measuring customer satisfaction and loyalty in spa companies. E+M Ekonomie a Management ISSN 1212-3609 Vol. 18. 2015.
-
Walton, John K. Mineral springs resorts in global perspective : spa histories. First issued in paperback. 2018. ISBN 978-1-138-37773-8.
|