Předmět: Marketing management v turismu

« Zpět
Název předmětu Marketing management v turismu
Kód předmětu KMO/MMT
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
  • Dvorský Milan, Ing. MBA
Obsah předmětu
Cestovní ruch. Trh cestovního ruchu a jeho specifika. Politika cestovního ruchu a její koncepce. Systém řízení cestovního ruchu v České republice. Organizace cestovního ruchu. Legislativa v cestovním ruchu. Podniková kultura a etika, společenská odpovědnost firem v cestovním ruchu. Kvalita v cestovním ruchu. Finanční management v cestovním ruchu, yield management, revenue management. Informační a rezervační systémy v cestovním ruchu. Specifika personálního managementu v cestovním ruchu. Formy spolupráce podniků v cestovním ruchu. Franchising. Destinační management. Specifika managementu ubytovacích a stravovacích zařízení. Podnikatelská činnost cestovních kanceláří, průvodcovská činnost. MICE tourism, event management.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 45 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 40 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 6 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti
popsat základy personálního a finančního managementu
Odborné dovednosti
prakticky aplikovat normu APA7 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat, popsat a vysvětlit specifika managementu v podnicích a dalších subjektech cestovního ruchu
reprodukovat legislativní normy v oblasti cestovního ruchu a aplikovat je v konkrétních případech
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků a dalších subjektů v oblasti cestovního ruchu
popsat podnikovou kulturu a etiku v podnicích cestovního ruchu
Odborné dovednosti
provést a aplikovat základní výpočty v oblasti managementu podniků cestovního ruchu (např. kalkulace nákladů zájezdu, výpočet ceny, výpočet příjmů při využití techniky yield managementu, výpočet bodu zvratu, výpočet návratnosti investice) s využitím znalostí z předmětů zabývajících se podnikovou ekonomikou
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Diskuse,
Individuální konzultace,
Analyticko-kritická práce s textem,
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Evans, Nigel. Strategic management for tourism, hospitality and events. Third edition. 2020. ISBN 978-1-138-34594-2.
  • Mason, Peter. Tourism impacts, planning and management. 4th edition. London: Routledge, 2021. ISBN 978-0-367-22162.
  • Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
  • Moutinho, Luiz,; Vargas Sánchez, Alfonso. Strategic management in tourism. 3rd edition. 2018. ISBN 978-1-78639-024-0.
  • Page, Stephen. Tourism Management (6th edition). London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-39116-1.
  • Rašovská Ida, Ryglová Kateřina. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
  • Šefčík, Vladimír; Jeřábek, Tomáš. Management služeb hotelnictví a cestovního ruchu - vybrané kapitoly. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-86380-84-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr