Vyučující
|
-
Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
-
Dvorský Milan, Ing. MBA
|
Obsah předmětu
|
Cestovní ruch. Trh cestovního ruchu a jeho specifika. Politika cestovního ruchu a její koncepce. Systém řízení cestovního ruchu v České republice. Organizace cestovního ruchu. Legislativa v cestovním ruchu. Podniková kultura a etika, společenská odpovědnost firem v cestovním ruchu. Kvalita v cestovním ruchu. Finanční management v cestovním ruchu, yield management, revenue management. Informační a rezervační systémy v cestovním ruchu. Specifika personálního managementu v cestovním ruchu. Formy spolupráce podniků v cestovním ruchu. Franchising. Destinační management. Specifika managementu ubytovacích a stravovacích zařízení. Podnikatelská činnost cestovních kanceláří, průvodcovská činnost. MICE tourism, event management.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 6 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalost pojmosloví v odvětví cestovního ruchu |
prokázat znalost základních vazeb v odvětví cestovního ruchu |
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
popsat základy personálního a finančního managementu |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky aplikovat normu APA7 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
identifikovat, popsat a vysvětlit specifika managementu v podnicích a dalších subjektech cestovního ruchu |
reprodukovat legislativní normy v oblasti cestovního ruchu a aplikovat je v konkrétních případech |
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků a dalších subjektů v oblasti cestovního ruchu |
popsat podnikovou kulturu a etiku v podnicích cestovního ruchu |
Odborné dovednosti |
---|
provést a aplikovat základní výpočty v oblasti managementu podniků cestovního ruchu (např. kalkulace nákladů zájezdu, výpočet ceny, výpočet příjmů při využití techniky yield managementu, výpočet bodu zvratu, výpočet návratnosti investice) s využitím znalostí z předmětů zabývajících se podnikovou ekonomikou |
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Evans, Nigel. Strategic management for tourism, hospitality and events. Third edition. 2020. ISBN 978-1-138-34594-2.
-
Mason, Peter. Tourism impacts, planning and management. 4th edition. London: Routledge, 2021. ISBN 978-0-367-22162.
-
Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
-
Moutinho, Luiz,; Vargas Sánchez, Alfonso. Strategic management in tourism. 3rd edition. 2018. ISBN 978-1-78639-024-0.
-
Page, Stephen. Tourism Management (6th edition). London: Routledge, 2019. ISBN 978-1-138-39116-1.
-
Rašovská Ida, Ryglová Kateřina. Management kvality služeb v cestovním ruchu: Jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. Praha, 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
Šefčík, Vladimír; Jeřábek, Tomáš. Management služeb hotelnictví a cestovního ruchu - vybrané kapitoly. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-86380-84-1.
|