Vyučující
|
-
Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Zahraniční obchod a jeho role v národní ekonomice, proexportní politika; Definice mezinárodního marketingu, základní teorie a strategie; Vlivy prostředí v mezinárodním marketingu, PEST analýza; Marketingový informační systém a výzkum mezinárodních trhů; Plánování v mezinárodním marketingu; Volba zahraničního trhu, segmentace mezinárodních trhů; Vstup na zahraniční trh; Mezinárodní výrobková politika; Mezinárodní cenová politika; Mezinárodní distribuční politika; Mezinárodní komunikační politika.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 28 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost základů marketingu |
Výsledky učení |
---|
vysvětlit důležité pojmy z oblasti mezinárodního podnikání |
identifikovat a popsat specifika marketingu v mezinárodním prostředí a vybraných trhů |
vysvětlit význam adaptace marketingových nástrojů v mezinárodním kontextu |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat teoretické poznatky na konkrétních příkladech |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Cateora, Philip R.; Graham, John L. International marketing. 11th ed. New York : Irwin McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-239884-1.
-
De Burca, Sean; Brown, Linden; Fletcher, Richard. International marketing : anSME perspective. 1st ed. Harlow : Pearson Education, 2004. ISBN 0-273-67323-8.
-
Foret, Miroslav; Procházka, Petr; Šašinka, Oldřich. Evropské marketingové prostředí. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-203-3.
-
Hanušová, Helena; Kalouda, František. Evropské ekonomické prostředí. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-265-3.
-
Hollensen, Svend. Global marketing : a decision-oriented approach. 3rd ed. Harlow : Prentice Hall, 2004. ISBN 0-273-67839-6.
-
Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
-
Machková, Hana. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
|