Předmět: Mezinárodní marketing

« Zpět
Název předmětu Mezinárodní marketing
Kód předmětu KMO/MNM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Zahraniční obchod a jeho role v národní ekonomice, proexportní politika; Definice mezinárodního marketingu, základní teorie a strategie; Vlivy prostředí v mezinárodním marketingu, PEST analýza; Marketingový informační systém a výzkum mezinárodních trhů; Plánování v mezinárodním marketingu; Volba zahraničního trhu, segmentace mezinárodních trhů; Vstup na zahraniční trh; Mezinárodní výrobková politika; Mezinárodní cenová politika; Mezinárodní distribuční politika; Mezinárodní komunikační politika.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Studium textů
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 30 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 28 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost základů marketingu
Výsledky učení
vysvětlit důležité pojmy z oblasti mezinárodního podnikání
identifikovat a popsat specifika marketingu v mezinárodním prostředí a vybraných trhů
vysvětlit význam adaptace marketingových nástrojů v mezinárodním kontextu
Odborné dovednosti
aplikovat teoretické poznatky na konkrétních příkladech
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Cateora, Philip R.; Graham, John L. International marketing. 11th ed. New York : Irwin McGraw-Hill, 2002. ISBN 0-07-239884-1.
  • De Burca, Sean; Brown, Linden; Fletcher, Richard. International marketing : anSME perspective. 1st ed. Harlow : Pearson Education, 2004. ISBN 0-273-67323-8.
  • Foret, Miroslav; Procházka, Petr; Šašinka, Oldřich. Evropské marketingové prostředí. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-203-3.
  • Hanušová, Helena; Kalouda, František. Evropské ekonomické prostředí. Praha : Computer Press, 1999. ISBN 80-7226-265-3.
  • Hollensen, Svend. Global marketing : a decision-oriented approach. 3rd ed. Harlow : Prentice Hall, 2004. ISBN 0-273-67839-6.
  • Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Praha, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
  • Machková, Hana. Mezinárodní obchod a marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0364-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr