Vyučující
|
-
Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
-
Hoffmannová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do teorie marketingového řízení, historický vývoj, základní pojmy. Principy marketingového řízení a jejich využití při sestavování marketingového plánu. Marketingový plán a jeho jednotlivé komponenty, typy plánování a nejčastěji se vyskytující chyby. Zmapování výchozí situace firmy pomocí analytických metod zaměřených na makroprostředí, trh, zákazníky a konkurenci. Tvorba a hodnocení strategických alternativ dle různých kritérií a následná příprava marketingového plánu. Marketingové řízení v období realizace marketingového plánu - politika produktu, cenová politika, distribuční politika a politika marketingové komunikace. Kontrola a přizpůsobování marketingového plánu. Strategické řízení značky - nutná podmínka vytvoření silného brandu. Organizační včlenění marketingu do firmy. Metody sběru a zpracování informací potřebných pro marketingové řízení firmy, sofistikované řídící a informační systémy. Marketingové řízení ve specifických oblastech (B2B marketing, marketing služeb, marketing na exportních trzích, marketing malých a středních firem).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 32 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 20 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základy marketingu a ekonomie |
mít všeobecný ekonomický a společenský přehled |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní marketingové nástroje |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy |
přistupovat prakticky k sestavení marketingového plánu |
zvládat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy |
zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů |
Odborné dovednosti |
---|
využívat teoretické znalosti marketingového řízení pro tvorbu strategického marketingového plánu včetně všech jeho náležitostí |
aplikovat vybrané marketingové strategie na konkrétních příkladech podnikové praxe |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Berndt, Ralph; Fantapié Altobelli, Claudia; Sander, Matthias. Mezinárodní marketingový management. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.
-
Hommerová, Dita. Branding neziskových organizací. Vyd. 1. Žatec : Ohře Media, 2015. ISBN 978-80-905122-8-3.
-
Horáková, Helena. Marketingové strategie. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-85970-81-4.
-
Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing : strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
-
Kumar, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3.
-
McDonald, Malcolm; Wilson, Hugh. Marketingový plán : příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno, BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
-
Přibová, Marie; Tesar, George. Strategické řízení značky : případové studie. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38-X.
|