Předmět: Marketingové řízení podniku

« Zpět
Název předmětu Marketingové řízení podniku
Kód předmětu KMO/MRPO
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
  • Hoffmannová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do teorie marketingového řízení, historický vývoj, základní pojmy. Principy marketingového řízení a jejich využití při sestavování marketingového plánu. Marketingový plán a jeho jednotlivé komponenty, typy plánování a nejčastěji se vyskytující chyby. Zmapování výchozí situace firmy pomocí analytických metod zaměřených na makroprostředí, trh, zákazníky a konkurenci. Tvorba a hodnocení strategických alternativ dle různých kritérií a následná příprava marketingového plánu. Marketingové řízení v období realizace marketingového plánu - politika produktu, cenová politika, distribuční politika a politika marketingové komunikace. Kontrola a přizpůsobování marketingového plánu. Strategické řízení značky - nutná podmínka vytvoření silného brandu. Organizační včlenění marketingu do firmy. Metody sběru a zpracování informací potřebných pro marketingové řízení firmy, sofistikované řídící a informační systémy. Marketingové řízení ve specifických oblastech (B2B marketing, marketing služeb, marketing na exportních trzích, marketing malých a středních firem).

Studijní aktivity a metody výuky
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 13 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 32 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 20 hodin za semestr
  • Nácvik dovedností [3/10] - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát základy marketingu a ekonomie
mít všeobecný ekonomický a společenský přehled
Odborné dovednosti
aplikovat základní marketingové nástroje
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit principy důležité pro marketingové řízení firmy
přistupovat prakticky k sestavení marketingového plánu
zvládat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy
zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s využitím příslušných marketingových nástrojů
Odborné dovednosti
využívat teoretické znalosti marketingového řízení pro tvorbu strategického marketingového plánu včetně všech jeho náležitostí
aplikovat vybrané marketingové strategie na konkrétních příkladech podnikové praxe
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Cvičení (praktické činnosti),
E-learning,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Písemná zkouška,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Berndt, Ralph; Fantapié Altobelli, Claudia; Sander, Matthias. Mezinárodní marketingový management. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.
  • Hommerová, Dita. Branding neziskových organizací. Vyd. 1. Žatec : Ohře Media, 2015. ISBN 978-80-905122-8-3.
  • Horáková, Helena. Marketingové strategie. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-85970-81-4.
  • Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing : strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • Kumar, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2439-3.
  • McDonald, Malcolm; Wilson, Hugh. Marketingový plán : příprava a úspěšná realizace. 1. vyd. Brno, BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0014-8.
  • Přibová, Marie; Tesar, George. Strategické řízení značky : případové studie. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr