Předmět: Marketingové studie a analýzy

« Zpět
Název předmětu Marketingové studie a analýzy
Kód předmětu KMO/MSA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
Obsah předmětu
Případové studie z podnikové praxe z oblasti marketingového řízení a marketingových aplikací. Doplňkové informace pro studenty jsou v COURSEWARE.

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Skupinová konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Samostudium literatury, Cvičení
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 12 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znalost základů marketingu a marketingového řízení podniku
Výsledky učení
využívat teoretické základy marketingu a marketingové koncepce řízení podniku
porovnat marketingové a ostatní podnikatelské koncepce
pochopit a objasnit úlohu marketingu, marketingového plánování a informačních systémů v podnikové praxi, dále tak potřebu analýzy marketingového prostředí a faktorů prostředí
Odborné dovednosti
aplikovat marketingový mix a zpracovat zadanou případovou studii
prezentovat (obhájit) výsledky zpracované případové studie
aktivně vyhledat příklady na srovnání pro daný ekonomický problém
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Samostudium,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Prezentace práce studentů,
Řešení problémů,
Skupinová konzultace,
Samostudium,
Diskuse,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Individuální prezentace,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Skupinová prezentace,
Individuální prezentace,
Doporučená literatura
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Kotler, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
  • SOLOMON, M. R., MARSHALL, G.W., STUART E.W. Marketing očima světových marketing manažerů. Praha: Computer Press, a.s., 2006. ISBN 80-251-1273-x.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr