Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu KMO/MTG
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hodoval Petr, Ing. Ph.D.
  • Konečná Jana, doc. Ing. Ph.D., MBA
  • Mentlíková Sabina, Ing.
  • Rottenbornová Monika, Ing. MBA
  • Slavík David, Ing. Ph.D.
  • Martínek Lukáš, doc. Ing. Ph.D.
  • Rechtorik František, doc. Ing. Ph.D.
  • Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
Obsah předmětu
Podstata marketingu a jeho role ve společnosti Analýzy trhu Marketingové plánování Marketingový výzkum Marketingový mix - produkt Marketingový mix - cena Marketingový mix - distribuce Marketingový mix - marketingová komunikace Nové trendy v marketingové komunikaci Marketing na internetu Psychologie chování kupujících na trzích B2B a B2C Úvod do marketingu služeb Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou v COURSEWARE.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Cvičení
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 43 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 52 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 31 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
žádné
Výsledky učení
vysvětlit úlohu marketingu, marketingového plánování a informačních systémů v podniku
zdůvodnit potřebu analýzy marketingového prostředí a faktorů prostředí
určit rozdíly marketingové a ostatní podnikatelské koncepce
Odborné dovednosti
využívat teoretické základy marketingu a marketingové koncepce při podnikové praxi
aplikovat marketingový mix, zpracovat a prezentovat projekt marketingového plánu
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Přednáška s aktivizací studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
E-learning,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Boučková, Jana. Marketing. Praha, 2003. ISBN 80-7179-577-1.
  • Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3432-0.
  • Foret, Miroslav; Stávková, Jana. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
  • Godin, Seth. Tohle je marketing! : zcela nový přístup k marketingu, prodeji a reklamě. První vydání. 2020. ISBN 978-80-271-2567-8.
  • Jakubíková, Dagmar. Strategický marketing : strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3.
  • Kotler, Philip, Kartajaya, Hermawan a Setiawan, Iwan. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14., global ed. Boston : Pearson Education, 2012. ISBN 978-0-273-75502-9.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Pelsmacker, Patrick de; Bergh, Joeri van den; Geuens, Maggie. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
  • Světlík, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Aleš Čeněk, 2005. ISBN 80-86898-48-2.
  • Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
  • Urbánek, Tomáš. Marketing. 1. vyd. Praha : Alfa Nakladatelství, 2010. ISBN 978-80-87197-17-2.
  • Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr