Předmět: Marketingové aplikace

« Zpět
Název předmětu Marketingové aplikace
Kód předmětu KMO/MTGB
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
  • Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
  • Hoffmannová Zuzana, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Marketing bankovních služeb, marketing v pojišťovnictví. Marketing v dopravě. Marketing ve vzdělávání. Marketing ve sportu, sponzoring. Marketing v obchodě. Marketing měst a obcí. Marketing v kultuře. Etika v marketingu, společensky zodpovědný marketing. Marketing v neziskovém sektoru, fundraising. Mobilní marketing. Mystery shopping. Politický marketing. Mezinárodní marketing. Upřesnění obsahu výuky viz Courseware.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 35 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
znát dobře základy marketingu
Výsledky učení
popsat a zhodnotit marketingové činnosti firem a organizací (města a obce, bankovnictví, doprava, poštovní služby, komerční sport, komerční kultura, cestovní ruch apod.)
Odborné dovednosti
aplikovat získané poznatky v dílčích praktických výstupech pro řešení konkrétních marketingových úkolů
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s aktivizací studentů,
Řešení problémů,
Samostudium,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s aktivizací studentů,
Cvičení (praktické činnosti),
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Samostudium,
Řešení problémů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Bačuvčík, Radim. Marketing kultury. Zlín, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
  • Bačuvčík, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín : VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-01-9.
  • Bachmann, Pavel. Management neziskové organizace. Vyd. 1. Hradec Králové : Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-130-3.
  • Bárta, Vladimír; Pátík, Ladislav; Postler, Milan. Retail marketing. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-207-9.
  • Blažková, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
  • Boxberg Karlsson, Veronica. The book about mystery shopping : improving business by measuring management. Vallentuna : Better Business Book, 2009. ISBN 978-91-978222-0-6.
  • Cimler, Petr. Příklady aplikací marketingu. V Plzni : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-505-4.
  • Čáslavová, Eva. Management sportu. Praha : East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5.
  • Eger, Ludvík. Technologie vzdělávání dospělých. Plzeň : Západočeská univerzita, 2005. ISBN 80-7043-398-1.
  • Ftorek, Jozef. Public relations a politika : kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3376-0.
  • Hesková, Marie; Štarchoň, Peter. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
  • Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing měst a obcí. Vyd. 1. Praha : Grada, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
  • Janečková, Lidmila; Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-995-0.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River : Pearson Prentice Hall, 2006. ISBN 0-13-145757-8.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Králová, Lenka. Vybrané marketingové aplikace. V Plzni : Západočeská univerzita, 2014. ISBN 978-80-261-0459-9.
  • Lattenberg, Vivien. Event, aneb, Úspěšná akce krok za krokem : příručka pro organizátory. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2397-3.
  • Machková, Hana. Mezinárodní marketing. Vyd. 2., rozš. a upr. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1678-X.
  • Mulačová, Věra; Mulač, Petr. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4780-4.
  • PamInCa. The essential guide to mystery shopping. Cupertino : Happy About, 2009. ISBN 978-1-60005-130-2.
  • Pförtsch, Waldemar; Godefroid, Peter. Business-to-business-marketing. 5., aktualisierte Aufl. Herne : Kiehl, 2013. ISBN 978-3-470-47175-4.
  • Polačková, Zuzana. Fundraisingové aktivity : jak získat finanční prostředky od místní komunity. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-694-2.
  • Řezníček, Bohumil; Šaradín, Pavel. Marketing v dopravě. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-247-0051-4.
  • Stejskal, Jan; Kuvíková, Helena,; Maťátková, Kateřina. Neziskové organizace - vybrané problémy ekonomiky : se zaměřením na nestátní neziskové organizace. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-973-9.
  • Stucker, Cathy. The mystery shopper's manual : how to get paid to shop in your favorite stores, eat in your favorite restaurants, and more!. 6th ed. Sugar Land : Special Interest Publishing, 2005. ISBN 978-1-888983-30-2.
  • Šedivý, Marek; Medlíková, Olga. Public relations, fundraising a lobbing : pro neziskové organizace. 1. vyd. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.
  • Šedivý, Marek; Medlíková, Olga. Úspěšná nezisková organizace. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.
  • Vávra, Oldřich. Praktické marketingové aplikace. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. ISBN 978-80-245-1307-2.
  • Veber, Jaromír; Srpová, Jitka. Podnikání malé a střední firmy. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2409-6.
  • Zamazalová, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr