Předmět: Marketing služeb

« Zpět
Název předmětu Marketing služeb
Kód předmětu KMO/MTGS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sosnová Lucie, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
  • Dvorský Milan, Ing. MBA
  • Hodoval Petr, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do marketingu služeb Specifika marketingu ve službách Definice služeb, význam a klasifikace služeb Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování Marketingový výzkum v oblasti služeb Marketingová strategie podniků služeb Marketingový mix v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb Úloha lidského faktoru ve službách Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady Specifika marketingu v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 5 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti
popsat základy marketingu
Odborné dovednosti
prakticky aplikovat citační normu APA7 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU
Obecné způsobilosti
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
Výsledky učení
Odborné znalosti
identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu
vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb
rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů
Odborné dovednosti
aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb
aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Skupinová konzultace,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Sebehodnocení,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Sebehodnocení,
Doporučená literatura
  • Bruhn, Manfred; Meffert, Heribert. Handbuch Dienstleistungsmarketig : Planung - Umsetzung - Kontrolle. Wiesbaden : Springer Gabler, 2012. ISBN 978-3-8349-3660-8.
  • Curedale, Robert. Design thinking : process & methods. 5th edition. 2019. ISBN 978-1-940805-45-0.
  • Hazdra, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
  • Hesková, Marie. Teorie, management a marketing služeb. České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012. ISBN 978-80-87472-25-5.
  • Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • Lovelock, Christopher H.; Wirtz, Jochen. Services marketing : people, technology, strategy. 7th ed. Boston : Pearson, 2011. ISBN 978-0-273-75606-4.
  • Morrison, Alastair M. Hospitality and travel marketing. Fifth edition. 2023. ISBN 978-1-032-27413-3.
  • Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
  • Tučková, Zuzana. Ekonomika služeb. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-006-6.
  • Vajčnerová, Ida; Ryglová, Kateřina. Management kvality služeb v cestovním ruchu : jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. První vydání. 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
  • Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr