|
Vyučující
|
-
Doubková Magdaléna, magistr kand.ekon.věd, dipl.spec.
-
Kovařík Árpád, Ing. MBA
-
Komínek Antonín, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do marketingu služeb Specifika marketingu ve službách Definice služeb, význam a klasifikace služeb Specifické vlastnosti služeb a jejich marketing - příklady Nabídka, poptávka na trhu služeb a spotřebitelské rozhodování Marketingový výzkum v oblasti služeb Marketingová strategie podniků služeb Marketingový mix v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb Úloha lidského faktoru ve službách Implementace marketingových nástrojů - praktické příklady Specifika marketingu v podnicích a dalších subjektech sektoru služeb
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, E-learning, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Studium textů, Přednáška, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti |
| popsat základy marketingu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| prakticky aplikovat citační normu APA7 dle standardů na Fakultě ekonomické ZČU |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| identifikovat specifické vlastnosti služeb a jejich marketingu |
| vysvětlit specifika marketingu různých typů podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb |
| rozlišit různé přístupy k marketingovému mixu a navrhnout obsahy jednotlivých jeho nástrojů |
| Odborné dovednosti |
|---|
| aplikovat marketingové nástroje, dovednosti a postupy v činnosti podniků a ostatních subjektů v oblasti služeb |
| aplikovat získané znalosti, metody a postupy na dílčích úkolech v rámci samostatné práce |
| diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a prezentovat vhodným způsobem výsledky samostatné práce |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| Přednáška s diskusí, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Diskuse, |
| Skupinová konzultace, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Diskuse, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška, |
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Sebehodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
Bruhn, Manfred; Meffert, Heribert. Handbuch Dienstleistungsmarketig : Planung - Umsetzung - Kontrolle. Wiesbaden : Springer Gabler, 2012. ISBN 978-3-8349-3660-8.
-
Curedale, Robert. Design thinking : process & methods. 5th edition. 2019. ISBN 978-1-940805-45-0.
-
Hazdra, Adam. Skvělé služby : jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.
-
Hesková, Marie. Teorie, management a marketing služeb. České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012. ISBN 978-80-87472-25-5.
-
Jakubíková, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
-
Kotler, Philip, Kartajaya, Hermawan a Setiawan, Iwan. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken: Wiley, 2017. ISBN 978-1-119-34120-8.
-
Kotler, Philip; Kartajaya, Hermawan,; Setiawan, Iwan. Marketing 6.0 : budoucnost ve znamení zážitků. , 2025.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.
-
Lovelock, Christopher H.; Wirtz, Jochen. Services marketing : people, technology, strategy. 7th ed. Boston : Pearson, 2011. ISBN 978-0-273-75606-4.
-
Morrison, Alastair M. Hospitality and travel marketing. Fifth edition. 2023. ISBN 978-1-032-27413-3.
-
Morrison, Alastair M. Marketing and managing tourism destinations. Second edition. 2019. ISBN 978-1-138-89729-8.
-
Tučková, Zuzana. Ekonomika služeb. Vyd. 1. Praha : Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-006-6.
-
Vajčnerová, Ida; Ryglová, Kateřina. Management kvality služeb v cestovním ruchu : jak zvýšit kvalitu služeb a spokojenost zákazníků. První vydání. 2017. ISBN 978-80-247-5021-7.
-
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
|