Vyučující
|
-
Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Význam marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování, MIS Proces marketingového výzkumu Definování výzkumného problému, cíle, otázek a hypotéz Zdroje dat a práce s odbornými sekundárními daty a vědeckými databázemi Kvantitativní, kvalitativní a smíšený design výzkumu Základní techniky sběru dat - dotazování, pozorování a experiment Dotazování a konstrukce dotazníku, pilotáž, předvýzkum Specifika kvalitativního dotazování a metoda focus groups Experiment a kvaziexperiment v marketingovém výzkumu Analýza kvantitativních dat, aplikace statistiky, validita, reliabilita Prezentace výzkumu, výzkumná zpráva
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Prezentace práce studentů, Přednáška, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 3 hodiny za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využít základní poznatky z marketingu a management |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat základní ICT dovednosti |
připravit a realizovat prezentaci v PowerPointu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat základní informace o marketingovém výzkumu v praxi |
aplikovat zásady marketingového výzkumuu |
popsat problematiku plánování, realizace a vyhodnocení výzkumu |
diskutovat o trendech v oblasti marketingového výzkumu |
Odborné dovednosti |
---|
zpracovat plán marketingového výzkumu pro určitý projekt |
realizovat analýzu dat z výzkumu |
Obecné způsobilosti |
---|
orientovat se v problematice marketingového výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
Bártová, Hilda; Bárta, Vladimír; Koudelka, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2002. ISBN 80-245-0410-3.
-
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
Foret, Miroslav; Stávková, Jana. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
-
Hague, Paul N. Průzkum trhu : příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
-
Hyman, Michael R.; Sierra, Jeremy J. Marketing research kit for dummies. 2010. ISBN 978-0-470-52068-0.
-
Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
-
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|