Předmět: Marketingový výzkum

« Zpět
Název předmětu Marketingový výzkum
Kód předmětu KMO/MTGV
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Manda Drahomír, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Význam marketingového výzkumu pro manažerské rozhodování, MIS Proces marketingového výzkumu Definování výzkumného problému, cíle, otázek a hypotéz Zdroje dat a práce s odbornými sekundárními daty a vědeckými databázemi Kvantitativní, kvalitativní a smíšený design výzkumu Základní techniky sběru dat - dotazování, pozorování a experiment Dotazování a konstrukce dotazníku, pilotáž, předvýzkum Specifika kvalitativního dotazování a metoda focus groups Experiment a kvaziexperiment v marketingovém výzkumu Analýza kvantitativních dat, aplikace statistiky, validita, reliabilita Prezentace výzkumu, výzkumná zpráva

Studijní aktivity a metody výuky
Prezentace práce studentů, Přednáška, Cvičení
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 3 hodiny za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 20 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
využít základní poznatky z marketingu a management
Odborné dovednosti
aplikovat základní ICT dovednosti
připravit a realizovat prezentaci v PowerPointu
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
využívat základní informace o marketingovém výzkumu v praxi
aplikovat zásady marketingového výzkumuu
popsat problematiku plánování, realizace a vyhodnocení výzkumu
diskutovat o trendech v oblasti marketingového výzkumu
Odborné dovednosti
zpracovat plán marketingového výzkumu pro určitý projekt
realizovat analýzu dat z výzkumu
Obecné způsobilosti
orientovat se v problematice marketingového výzkumu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostudium,
Skupinová výuka,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Skupinová výuka,
Obecné způsobilosti
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (badatelské metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Skupinová prezentace,
Ústní zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Průběžné hodnocení,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • Bártová, Hilda; Bárta, Vladimír; Koudelka, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2002. ISBN 80-245-0410-3.
  • Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
  • Foret, Miroslav; Stávková, Jana. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
  • Hague, Paul N. Průzkum trhu : příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8.
  • Hyman, Michael R.; Sierra, Jeremy J. Marketing research kit for dummies. 2010. ISBN 978-0-470-52068-0.
  • Kozel, Roman; Mynářová, Lenka; Svobodová, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr