Předmět: Obchodní jednání v němčině

« Zpět
Název předmětu Obchodní jednání v němčině
Kód předmětu KMO/NGK
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocová Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
První kontakt Obchodní telefonáty Plánování služební cesty Plán cesty, dopravní prostředky Ubytování Pronájem vozu Bankovní služby v zahraničí Obchodní jednání, společenské chování Kulturní odlišnosti Popis produktů a služeb Představení firmy Plánování návštěvy veletrhu Prezentace firmy Doplňkové informace pro studenty kombinované formy studia jsou na Courseware.

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Samostatná práce studentů, Cvičení
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 12 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
spolehlivě ovládat pokročilé gramatické jevy
rozumět ekonomickým textům
Odborné dovednosti
komunikovat v obchodním prostředí
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
iidentifikovat klíčové charakteristiky úspěšného jednání a role účastníků
Odborné dovednosti
pracovat v cizojazyčném prostředí
napsat zápis z jednání
vést a aktivně se účastnit obchodního jednání
vyjádřit se adekvátními jazykovými prostředky v různých fázích jednání
využívat při své práci cizojazyčné externí databáze a formuláře
orientovat se v interkulturním prostředí
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Odborné dovednosti
Cvičení (praktické činnosti),
Výuka podporovaná multimédii,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Sebehodnocení,
Test,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Basu, Andreas; Faust, Liane. Umění úspěšné komunikace : jak správně naslouchat, řešit konflikty a mluvit s druhými lidmi. První vydání. 2013. ISBN 978-80-247-5032-3.
  • Buscha, Anne; Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation : Verhandlungssprache : Wortschatz, Sprechfertigkeitsübungen und ausgewählte Grammatik für Deutsch als Geschäfts- und Verhandlungssprache. 1. Aufl. Ismaning : Hueber, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9.
  • Eismann, Volker. Erfolgreich in der interkulturellen Kommunikation : Trainingsmodul : [B2/C1]. 1. Aufl. Berlin : Cornelsen, 2007. ISBN 978-3-06-020266-9.
  • Eismann, Volker. Wirtschafts-Kommunikation Deutsch : Lehrbuch 1. 1. Aufl. München : Klett-Langenscheidt, 2013. ISBN 978-3-12-606186-5.
  • Fearns, Anneliese; Lévy-Hillerich, Dorothea. Kommunikation in der Wirtschaft : Lehrerhandbuch. 1. Aufl. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-894-3.
  • Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3., dopl. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3566-5.
  • Klippert H. Kommunikationstraining. Beltzverlag. Weinheim u. Basel, 2000.
  • KRAUSE, BAYARD, ROHRER. Geschäftskontakte, Videosprachkurs. Langenscheidt Verlag, Berlin, 2000.
  • Müller, Stephan; Gelbrich, Katja. Interkulturelle Kommunikation. München : Vahlen, 2014. ISBN 978-3-8006-4600-5.
  • Schnettler, Josef; Wendt, Gero. 34 Fallbeispiele : Werbung und Kommunikation. 1. Aufl. Berlin : Cornelsen, 2010. ISBN 978-3-589-23822-4.
  • Wiseman, Christa. Unternehmen Deutsch : Lehrwerk für Wirtschaftsdeutsch : Arbeitsheft. 1. Aufl. Stuttgart : Ernst Klett Sprachen, 2003. ISBN 3-12-675731-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr