Předmět: Marketing management služeb v němčině

« Zpět
Název předmětu Marketing management služeb v němčině
Kód předmětu KMO/NMANS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hodoval Petr, Ing. Ph.D.
  • Kocová Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základy marketingového managementu služeb a specifika služeb Základní aspekty Service Dominant Logic (S-D) Strategický a operativní marketingový management služeb Designování procesu poskytování služeb (včetně základních aspektů design thinking přístupu v marketingovém managementu služeb) Teoretické přístupy k marketingovému managementu služeb HR ve službách Zákazník ve službách - chování, spokojenost, loajalita Kvalita v oblasti služeb a její řízení Řešení stížností a zlepšení služeb Marketingový mix ve službách Vyvažování poptávky a kapacit Jednotlivá témata budou doplňována zpracováním dílčích praktických úkolů a případových studií.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 25 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15] - 10 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
charakterizovat základní mikro- a makroekonomické veličiny, struktury a závislosti
prokázat znalost základů marketingu a managementu
Odborné dovednosti
aplikovat základní nástroje marketingového managementu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
Výsledky učení
Odborné znalosti
interpretovat hlavní principy a postupy řízení podniků poskytujících služby
charakterizovat strategický a operativní management v podnicích služeb
identifikovat význam sektoru služeb v ekonomice
popsat a vysvětlit procesy poskytování služeb, řízení kvality v podnicích služeb
vysvětlit různé způsoby stanovování cen služeb a kontrolní procesy v podnicích služeb
Odborné dovednosti
aplikovat základní postupy získávání informací v podnicích služeb
aplikovat základní aspekty řízení zdrojů a marketingu v podnicích služeb
aplikovat získané znalosti, metody a postupy o managementu služeb na dílčích samostatných úkolech
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie
aplikovat vybrané metody design thinkingu na oblast služeb
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Přednáška s diskusí,
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Řešení problémů,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Individuální konzultace,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Sebehodnocení,
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Bieger, Thomas. Dienstleistungs-Management : Einführung in Strategien und Prozesse bei Dienstleistungen. 4. Aufl. Bern : Haupt, 2007. ISBN 978-3-8252-2974-0.
  • Bruhn, Manfred; Meffert, Heribert. Handbuch Dienstleistungsmarketig : Planung - Umsetzung - Kontrolle. Wiesbaden : Springer Gabler, 2012. ISBN 978-3-8349-3660-8.
  • Corsten, Hans; Gössinger, Ralf. Dienstleistungsmanagement. 5., vollständig überarbeitete und wesentlich erwwitwrtw Aufl. München : Oldenbourg, 2007. ISBN 978-3-486-58237-6.
  • Fließ, Sabine. Dienstleistungsmanagement : Kundenintegration gestalten und steuern. 1. Aufl. Wiesbaden : Gabler, 2009. ISBN 978-3-8349-0024-1.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 15e. 2018. ISBN 978-93-325-5718-5.
  • Lusch, Robert F.; Vargo, Stephen L. Service-dominant logic : premises, perspectives, possibilities. 2014. ISBN 978-0-521-12432-4.
  • Polaine, Andrew; Lovlie, Lavrans,; Reason, Ben. Service design : from insight to implementation. 2013. ISBN 978-1-933820-33-0.
  • Reason, Ben; L?vlie, Lavrans,; Flu, Melvin Brand. Service design for business : a practical guide to optimizing the customer experience. 2016. ISBN 978-1-118-98892-3.
  • Wirtz, Jochen; Lovelock, Christopher H. Services marketing : people, technology, strategy. Eighth edition. 2016. ISBN 978-1-944659-01-1.
  • Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
  • Yayici, Emrah. Design thinking methodology book. 2016. ISBN 978-605-86037-5-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr