Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základy personálního marketingu (pojem, definice, nástroje) Parametry personálního marketingu (personální požadavky a trh práce, demografie, nezaměstnanost) Interní personální marketing (nábor, výběr personálu) Externí personální marketing (zaměstnání, zapracování, hodnocení, vzdělávání, odměňování) Vývoj značky zaměstnavatele (charakteristika, analýza, preference) Komunikace a vizualizace značky zaměstnavatele (kampaně a koncepty) Pracovní agentury, kariérní sítě, zprostředkovatelé práce Komunikace (nábor talentů, strategie, výběr médií, trendy) Online komunikace (SEA, SEO, webové stránky, inzeráty, reklama, pracovní burzy, sociální média) Offline komunikace (noviny, časopisy, venkovní reklama, rádio, televize, kino, akce, virální marketing) Kontrola personálního marketingu, měřitelnost Cyklus PDSA v personálním marketingu Personální marketing v širších souvislostech
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
žádné |
Odborné dovednosti |
---|
Být schopen komunikovat v německém jazyce |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit, jak efektivně používat marketingových nástrojů v oblasti HR |
vysvětlit, jak budovat firemní značku s ohledem na lidské zdroje |
Odborné dovednosti |
---|
identifikovat strategii HR jako součást firemní a obchodní strategie |
aplikovat specializovanou terminologii v oblasti HRM a využít ji v odborné diskusi |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek. |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek. |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek. |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Hagen, Alexander. Personalmarketing: Rekrutierung von Nachwuchskräften in deutschen Unternehmen. Brehmen : Europäischer Hochschulverlag, 2011. ISBN 978-3-86741-701-3.
-
Kocianová, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.
-
Konschak, Berndt. Professionelles Personalmarketing. Freiburg : Haufe, 2014. ISBN 978-3648037669.
-
Kriegler, Wolf Reiner. Praxishandbuch Employer Branding. Freiburg : Haufe, 2018. ISBN 978-3648111222.
-
Štefko, Martin; Šlapák, Tim Čeněk. Praktický personální marketing. Praha : Ústav státu a práva AV ČR, 2015. ISBN 978-80-87439-19-7.
|