Předmět: Personální marketing v němčině

« Zpět
Název předmětu Personální marketing v němčině
Kód předmětu KMO/NPMA
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Němčina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocová Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Základy personálního marketingu (pojem, definice, nástroje) Parametry personálního marketingu (personální požadavky a trh práce, demografie, nezaměstnanost) Interní personální marketing (nábor, výběr personálu) Externí personální marketing (zaměstnání, zapracování, hodnocení, vzdělávání, odměňování) Vývoj značky zaměstnavatele (charakteristika, analýza, preference) Komunikace a vizualizace značky zaměstnavatele (kampaně a koncepty) Pracovní agentury, kariérní sítě, zprostředkovatelé práce Komunikace (nábor talentů, strategie, výběr médií, trendy) Online komunikace (SEA, SEO, webové stránky, inzeráty, reklama, pracovní burzy, sociální média) Offline komunikace (noviny, časopisy, venkovní reklama, rádio, televize, kino, akce, virální marketing) Kontrola personálního marketingu, měřitelnost Cyklus PDSA v personálním marketingu Personální marketing v širších souvislostech

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 40 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 12 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
žádné
Odborné dovednosti
Být schopen komunikovat v německém jazyce
Obecné způsobilosti
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vysvětlit, jak efektivně používat marketingových nástrojů v oblasti HR
vysvětlit, jak budovat firemní značku s ohledem na lidské zdroje
Odborné dovednosti
identifikovat strategii HR jako součást firemní a obchodní strategie
aplikovat specializovanou terminologii v oblasti HRM a využít ji v odborné diskusi
Obecné způsobilosti
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek.
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek.
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Případové studie. Řešení konkrétních problémů a personalistických otázek.
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Hagen, Alexander. Personalmarketing: Rekrutierung von Nachwuchskräften in deutschen Unternehmen. Brehmen : Europäischer Hochschulverlag, 2011. ISBN 978-3-86741-701-3.
  • Kocianová, Renata. Personální činnosti a metody personální práce. Vyd. 1. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2497-3.
  • Konschak, Berndt. Professionelles Personalmarketing. Freiburg : Haufe, 2014. ISBN 978-3648037669.
  • Kriegler, Wolf Reiner. Praxishandbuch Employer Branding. Freiburg : Haufe, 2018. ISBN 978-3648111222.
  • Štefko, Martin; Šlapák, Tim Čeněk. Praktický personální marketing. Praha : Ústav státu a práva AV ČR, 2015. ISBN 978-80-87439-19-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr