Předmět: Obchod a služby

« Zpět
Název předmětu Obchod a služby
Kód předmětu KMO/OS
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Hodoval Petr, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Úvod do obchodu a služeb - historie obchodu, obchod a služby v národní ekonomice Vymezení obchodních činností, vymezení služeb Podnikání v obchodě a službách Chování spotřebitele, jeho typologie a implikace pro podnikání v obchodě a službách Podnikatelské (obchodní) modely v oblasti obchodu a služeb - např. franchising Obchodování, příprava na obchodní jednání, typologie zákazníků při vyjednávání, včetně interkulturních aspektů. Produkt a jeho řízení Pricing v obchodě a službách Distribuce v oblasti obchodu a služeb Marketingová komunikace v oblasti obchodu a služeb Značka, její řízení a privátní značky vs. produkt Sdílená ekonomika, e-commerce. Aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, společenská zodpovědnost v obchodě a službách.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 50 hodin za semestr
  • E-learning [dáno e-learningovým kurzem] - 15 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
mít základní ekonomický přehled
Odborné dovednosti
samostatně pracovat s Veřejnou databází ČSÚ a dalším relevantními zdroji
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
vymezit hlavní ukazatele charakterizující postavení obchodu a služeb v národní ekonomice
vysvětlit přínos odvětví národní ekonomice a hlavní tendence ve vývoji obchodu a služeb
vysvětlit hlavní cíle nákupních a marketingových kooperací a franchisingu v obchodě a službách
vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb
Odborné dovednosti
aplikovat získané znalosti, metody a postupy v odvětví obchodu a služeb na dílčích samostatných úkolech
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
E-learning,
Odborné dovednosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Samostudium,
Obecné způsobilosti
Výuka podporovaná multimédii,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška,
Sebehodnocení,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Písemná zkouška,
Sebehodnocení,
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Písemná zkouška,
Sebehodnocení,
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Cimler, Petr,; Zadražilová, Dana. Retail management. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
  • Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • Prashant, Chaudhary. Retail marketing in the modern age. 2016. ISBN 978-93-515-0869-4.
  • Synek, Miloslav; Kislingerová, Eva. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání. 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
  • Šauer, Martin; Vystoupil, Jiří; Holešická, Andrea a kolektiv. Cestovní ruch (Učební texty). Brno, 2015.
  • Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
  • Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr