Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do obchodu a služeb - historie obchodu, obchod a služby v národní ekonomice Vymezení obchodních činností, vymezení služeb Podnikání v obchodě a službách Chování spotřebitele, jeho typologie a implikace pro podnikání v obchodě a službách Podnikatelské (obchodní) modely v oblasti obchodu a služeb - např. franchising Obchodování, příprava na obchodní jednání, typologie zákazníků při vyjednávání, včetně interkulturních aspektů. Produkt a jeho řízení Pricing v obchodě a službách Distribuce v oblasti obchodu a služeb Marketingová komunikace v oblasti obchodu a služeb Značka, její řízení a privátní značky vs. produkt Sdílená ekonomika, e-commerce. Aktuální trendy v oblasti obchodu a služeb, společenská zodpovědnost v obchodě a službách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 50 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít základní ekonomický přehled |
Odborné dovednosti |
---|
samostatně pracovat s Veřejnou databází ČSÚ a dalším relevantními zdroji |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vymezit hlavní ukazatele charakterizující postavení obchodu a služeb v národní ekonomice |
vysvětlit přínos odvětví národní ekonomice a hlavní tendence ve vývoji obchodu a služeb |
vysvětlit hlavní cíle nákupních a marketingových kooperací a franchisingu v obchodě a službách |
vysvětlit hlavní aspekty chování spotřebitelů, obchodních modelů a marketingového management v oblasti obchodu a služeb |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat získané znalosti, metody a postupy v odvětví obchodu a služeb na dílčích samostatných úkolech |
diskutovat konkrétní praktické případy, analyzovat texty a zpracovávat případové studie |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Písemná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Písemná zkouška, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Cimler, Petr,; Zadražilová, Dana. Retail management. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.
-
Karlíček, Miroslav. Marketingová komunikace : jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-247-5769-8.
-
Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
-
Prashant, Chaudhary. Retail marketing in the modern age. 2016. ISBN 978-93-515-0869-4.
-
Synek, Miloslav; Kislingerová, Eva. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání. 2015. ISBN 978-80-7400-274-8.
-
Šauer, Martin; Vystoupil, Jiří; Holešická, Andrea a kolektiv. Cestovní ruch (Učební texty). Brno, 2015.
-
Vlaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
Wirtz, Jochen. Winning in service markets : success through people, technology and strategy. 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
|