|
Vyučující
|
-
Vítovec Jan, doc. Ing. CSc.
-
Musk Lubomír, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Získání zkušeností z provozu firmy ve výrobě, službách, obchodě, cestovním ruchu, lázeňství, gastronomii apod. Organizační pokyny k praxi: Forma praxe se neukládá, může být placená i neplacená, ve státní instituci, soukromém nebo družstevním podniku, v tuzemsku i v zahraničí. Délka praxe činí 3 týdny (15 pracovních dní dle ECTS), praxe může být vykonána najednou, na dvakrát nebo dělena i jinak, zvolená forma však nesmí narušovat výuku. Praxe může probíhat v libovolném odvětví s tím, že vždy musí mít vztah alespoň k některému z odborných předmětů (povinnému nebo volitelnému). Podnik či instituci pro výkon praxe si student vybírá a dojedná sám. Jako odbornou praxi lze započíst i adekvátně dlouho trvající účast studenta na řešení výzkumných úkolů katedry. Takovou formu praxe musí schválit vedoucí katedry.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 120 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát právní formy podniků, kategorie a pojmy veřejných financí, financí a účetnictví, základy podnikové ekonomiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zpracovat písemnou zprávu/seminární práci/projekt/referát |
| provést analýzu dat |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
| bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| aplikovat teoretické poznatky do praxe, popsat organizační strukturu vybrané společnosti |
| formulovat základní poznané problémy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat vybrané metody analýzy dat |
| projektovat, navrhovat některá zlepšující opatření |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Individuální konzultace, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Projektová výuka, |
| Individuální konzultace, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
|
Doporučená literatura
|
-
&. Literatura odborného zaměření. &.
|