Vyučující
|
-
Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
-
Hubsch Peter, Ing.
-
Mentlíková Sabina, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Komunikace, stručně model, sdělení, kanály, kontext komunikace, příklady Vlastní já a komunikace, kladení otázek a aktivní naslouchání Transakční analýza, projev a prezentace Tým, kooperace, zvládání konfliktů Obchodní jednání Produkt, prezentace, cena a typy zákazníků Osobní prodej a zvládání námitek Reklamační řízení a obchodní jednání Mystery shopping Osobnost obchodníka a řízení obchodního týmu Obchodní prezentace studentů dle zadání Výcvik probíhá kooperativní výukou na seminářích s řadou aktivit. Hlavním výstupem je obchodní prezentace - evaluace týmem a učitelem. Od roku 2025 bude zařazeno využívání nástrojů AI.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 16 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat základní poznatky z marketingu a managementu |
Odborné dovednosti |
---|
připravit a realizovat prezentaci v PowerPointu |
vytvořit SWOT analýzu a základní marketingový plán |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
aplikovat a využít získané informace ze základů psychologie pro ekonomy a z oblasti řízení lidí pro obchodní jednání a vyjednávání |
aplikovat základní poznatky z fází obchodního jednání a z typologií zákazníků |
aplikovat legislativu ve vztahu k zákazníkům |
Odborné dovednosti |
---|
zvládnout praktickou aplikaci dílčích technik obchodního jednání |
realizovat řízení prodejní síly včetně realizace mystery shoppingu a jeho vyhodnocení v praxi |
realizovat vlastní obchodní prezentaci a komunikaci se zákazníkem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Kombinovaná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace : 6. vydání. 1. vyd. [i.e. 2. vyd.]. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
-
Higgins, Jessica. 10 Skills for Effective Business Communication: Practical Strategies from the World's Greatest Leaders. California, 2018. ISBN 978-1-64152-098-0.
-
Jarošová, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností : pracovní sešit. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2000. ISBN 80-245-0067-1.
-
JERMÁŘ, M., EGEROVÁ, D. a kol. Psychologie v organizační a ekonomické praxi. Plzeň, 2014. ISBN 978-80-261-0402.
-
Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
-
Levy, Michael; Weitz, Barton A. Retailing management. 8th ed. New York : McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-353002-4.
-
Nový, Ivan; Petzold, Jörg. (Ne)spokojený zákazník - náš cíl?! : jak získat zákazníka špičkovými službami. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1321-7.
-
Ury, William. Jak překonat nesouhlas : zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Vyd. 3. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-039-2.
-
Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.
|