Předmět: Trénink obchodního jednání

« Zpět
Název předmětu Trénink obchodního jednání
Kód předmětu KMO/TOJ
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný, Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
  • Hubsch Peter, Ing.
  • Mentlíková Sabina, Ing.
Obsah předmětu
Komunikace, stručně model, sdělení, kanály, kontext komunikace, příklady Vlastní já a komunikace, kladení otázek a aktivní naslouchání Transakční analýza, projev a prezentace Tým, kooperace, zvládání konfliktů Obchodní jednání Produkt, prezentace, cena a typy zákazníků Osobní prodej a zvládání námitek Reklamační řízení a obchodní jednání Mystery shopping Osobnost obchodníka a řízení obchodního týmu Obchodní prezentace studentů dle zadání Výcvik probíhá kooperativní výukou na seminářích s řadou aktivit. Hlavním výstupem je obchodní prezentace - evaluace týmem a učitelem. Od roku 2025 bude zařazeno využívání nástrojů AI.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Kooperativní výuka, Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 16 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
aplikovat základní poznatky z marketingu a managementu
Odborné dovednosti
připravit a realizovat prezentaci v PowerPointu
vytvořit SWOT analýzu a základní marketingový plán
Obecné způsobilosti
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
Výsledky učení
Odborné znalosti
aplikovat a využít získané informace ze základů psychologie pro ekonomy a z oblasti řízení lidí pro obchodní jednání a vyjednávání
aplikovat základní poznatky z fází obchodního jednání a z typologií zákazníků
aplikovat legislativu ve vztahu k zákazníkům
Odborné dovednosti
zvládnout praktickou aplikaci dílčích technik obchodního jednání
realizovat řízení prodejní síly včetně realizace mystery shoppingu a jeho vyhodnocení v praxi
realizovat vlastní obchodní prezentaci a komunikaci se zákazníkem
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Kooperativní výuka,
Prezentace práce studentů,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Přednáška s diskusí,
Seminární výuka (badatelské metody),
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Přednáška s diskusí,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Kombinovaná zkouška,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
  • DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace : 6. vydání. 1. vyd. [i.e. 2. vyd.]. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2018-0.
  • Higgins, Jessica. 10 Skills for Effective Business Communication: Practical Strategies from the World's Greatest Leaders. California, 2018. ISBN 978-1-64152-098-0.
  • Jarošová, Eva. Trénink sociálních a manažerských dovedností : pracovní sešit. Vyd. 1. Praha : Vysoká škola ekonomická, 2000. ISBN 80-245-0067-1.
  • JERMÁŘ, M., EGEROVÁ, D. a kol. Psychologie v organizační a ekonomické praxi. Plzeň, 2014. ISBN 978-80-261-0402.
  • Khelerová, Vladimíra. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.
  • Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • Levy, Michael; Weitz, Barton A. Retailing management. 8th ed. New York : McGraw-Hill/Irwin, 2012. ISBN 978-0-07-353002-4.
  • Nový, Ivan; Petzold, Jörg. (Ne)spokojený zákazník - náš cíl?! : jak získat zákazníka špičkovými službami. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1321-7.
  • Ury, William. Jak překonat nesouhlas : zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Vyd. 3. Praha : Management Press, 2001. ISBN 80-7261-039-2.
  • Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr