Vyučující
|
-
Rottenbornová Monika, Ing. MBA
-
Eretová Lenka, Ing. Ph.D.
-
Beneš Pavel, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. <u>Orientace na ZČU a přístup ke studijní literatuře</u> Studijní informační systém na ZČU Web Helpdesk, univerzitní e-mail, služba VPN ORION Informační a poradenské centrum ZČU Web ZČU "Studentské otazníky" Přístup ke studijní literatuře: Knihovna ZČU, portál Bookport, doporučené knihovny Oslovování akademických pracovníků 2. <u>Studium na FEK ZČU</u> Organizace studia na FEK Studijní a zkušební řád ZČU Stipendijní řád ZČU Sociální bezpečí a Etický kodex ZČU Disciplinární komise pro studenty FEK 3. <u>Práce se zdroji</u> Zásady etiky odborné práce, problematika plagiátorství Citování zdrojů podle citační normy APA 7 4. <u>Příprava odborného textu a jeho prezentování</u> Formální a obsahová stránka odborného textu (seminární práce) Jazykové zpracování odborného textu Metodika zpracování seminárních prací na FEK ZČU Příprava prezentace a prezentování výsledků 5. <u>Vybrané elektronické zdroje ekonomických informací</u> Databáze elektronických informačních zdrojů na ZČU Databáze Českého statistického úřadu Veřejné rejstříky: Obchodní rejstřík, Živnostenský rejstřík 6. <u>Vysoké školství v ČR</u> Organizace vysokého školství v ČR, legislativa, akreditace Akademická obec, akademická práva a svobody Akademické obřady a akademické insignie Struktura ZČU a FEK Akademický senát ZČU a FEK 7. <u>Programy zahraniční mobility na FEK ZČU</u> Zahraniční stáže pro studenty FEK ZČU Informace o termínech a průběhu výběrových řízení na zahraniční stáže Zkušenosti studentů FEK ZČU ze studia v zahraničí v rámci programů Erasmus+ a INTER (Free Movers) Přednášky se konají v rozsahu 2 hodiny týdně v první polovině semestru. Pořadí témat může být upraveno podle aktuální situace a potřeb studujících. Součástí předmětu je e-learningový kurz v LMS Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 6 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 30 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 30 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 5 hodin za semestr
- Nácvik dovedností [3/10]
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou specifikovány |
Odborné dovednosti |
---|
využívat základní ICT dovednosti získané na střední škole |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat organizaci bakalářského studia na FEK ZČU |
charakterizovat kreditní systém na FEK ZČU a jeho význam |
uvést zásady etiky odborné/vědecké práce |
Odborné dovednosti |
---|
umět pracovat s online katalogy knihoven a elektronickými informačními zdroji |
správně citovat různé typy zdrojů podle citační normy APA 7 |
zpracovat odborný text (seminární práci) podle stanovených požadavků |
umět používat e-learningový systém |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Cottrell; Stella. The exam skills handbook : achieving peak performance. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2006. ISBN 978-0-230-50653-4.
-
HOFMANN, Eberhardt a LÖHLE, Monika. Jak se úspěšně učit: nejlepší strategie a techniky. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0286-0.
-
KUNEŠOVÁ, Hana. Úvod do studia. E-learningový kurz v LMS Moodle. Plzeň: Západočeská univerzita, 2024.
-
RADVÁKOVÁ, Věra; SIGMUND, Tomáš. Základy odborné práce. Praha: Oeconomica, 2016. ISBN 978-80-245-2162-6.
-
ŠIROKÝ, Jan a kol. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
|