Vyučující
|
-
Basl Karel, Doc. PaedDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Věda, výzkum, metodologie vědy, členění výzkumu, etika vědecké práce. Strategie výzkumu a jejich design. Návrh výzkumu, výzkumná oblast, výzkumné téma, výzkumné otázky. Kvantitativní výzkum, experiment a neexperimentální výzkum. Kvalitativní výzkum a jeho možné varianty. Smíšený výzkum a příklady smíšeného výzkumu. Vyhodnocování dat z výzkumu a vytváření závěrečné zprávy. Dotazování dotazník a aplikace z ekonomických disciplín. Dotazování interview a aplikace z ekonomických disciplín. Pozorování a aplikace z ekonomických disciplín. Získávání primárních dat nepřímým měřením a aplikace pro ekonomické disciplíny, zaměření na ČR a EU. Podstata marketingového výzkumu, marketingový výzkum trhu jako zdroj informací pro marketingový informační systém podniku. Analýza big dat z veřejně dostupných a podnikových databází za účelem získání odpovědí na výzkumné otázky. Rozbor ukázek výzkumů v zaměření na podnikání a management (výzkum tržního prostředí, výzkum značky, výzkum produktu, výzkum komunikace, cenový výzkum, výzkum chování spotřebitele) a aplikace v případových studiích. Od roku 2025 budou aplikovány vybrané nástroje AI.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, Prezentace práce studentů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Přednáška
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 42 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 5 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 27 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat základní poznatky z ekonomických disciplín |
pracovat se základními dostupnými informačními zdroji |
aplikovat základní poznatky ze statistiky |
zpracovat odbornou studii typu bakalářské práce |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže pracovat se základním kancelářským software |
vyhledat a analyzovat relevantní odborné zdroje |
Obecné způsobilosti |
---|
využívat dedukci a indukci a analýzu a syntézu jako základní postupy při diskusi o jevech hospodářské a společenské praxe |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat a analyzovat relevantní informační zdroje |
sestavit návrh výzkumu včetně jeho designu |
realizovat výzkum se zaměřením na ekonomickou praxi (trh) |
vytvořit výzkumnou zprávu a připravit její prezentaci |
formulovat doporučení vyplývající z realizovaného výzkumu pro management podniku |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit plán výzkumu včetně stanovení výzkumných otázek, případně hypotéz |
rozhodnout o výzkumném souboru a o aplikaci metod |
analyzovat a interpretovat data z výzkumného šetření |
Obecné způsobilosti |
---|
diskutovat o potřebě výzkumu pro rozvoj lidského poznání |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Případové studie |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Případové studie |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Vzájemné hodnocení studentů, |
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
BRYMAN, Alan. Social Research Methods. Oxford, 2016. ISBN 978-0-19-968945-3.
-
Burns, Alvin C.; Veeck, Ann; Bush, Ronald F. Marketing research. Eigth edition, global edition. 2017. ISBN 978-1-292-15326-1.
-
CRESWELL, J.W. Research design. London, 2005. ISBN 978-1-4129-6556-9.
-
Eger Ludvík, Egerová Dana. Metodologie výzkumu. Plzeň, 2022. ISBN 978-80-261-1108-5.
-
FORET, M. STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Praha, 2003. ISBN 80-247-0385-8.
-
HAGUE, P. Průzkum trhu. Brno, 2005. ISBN 80-7026-917-8.
-
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
HENDL, J. Přehled statistických metod. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-482-3.
-
Hendl, Jan; Remr, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
-
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum.. Praha, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
-
PUNCH, K.F. Úspěšný návrh výzkumu. Praha, 2008.
-
Saunders, Mark; Lewis, Philip. Research methods for business students. 11th ed. Harlow : Prentice Hall, 2009. ISBN 978-0-273-71686-0.
-
Tahal, Radek. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. První vydání. 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|