Předmět: Vybrané kapitoly z automatizace pro učitele A

« Zpět
Název předmětu Vybrané kapitoly z automatizace pro učitele A
Kód předmětu KMT/AMKA
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bečka Jaromír, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Vývoj a historie automatizace. Specifika Plzeňského kraje, didaktická exkurze. 2. Základy automatického řízení. 3. Oblasti automatizace. 4. Teorie systému, informace, regulace, algoritmu a her. 5. Statické soustavy a jejich řády. 6. Astatické soustavy a jejich řády. 7. Praktické příklady soustav. 8. Rozdělení regulátorů. 9. Regulátory. 10. Význam měření v automatizaci. Měření veličin, přenos veličin. 11. Čidla - měření elektrických veličin. Čidla - měření neelektrických veličin. 12. Reálné řízení automatické linky pomocí PLC automatu. 13. Vybrané úlohy z programování PLC, základní práce s robotickým manipulátorem.

Studijní aktivity a metody výuky
Seminář
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 26 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základy diferenciálního a integrálního počtu
Odborné dovednosti
Základy objektového programování
Obecné způsobilosti
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student zvládne teoretická základy automatizace a její aplikace v průmyslu
Odborné dovednosti
student dokáže modelovat jednoduché automatizační systémy pomocí simulačních programů a didaktických pomůcek
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s diskusí,
Cvičení (praktické činnosti),
Přednáška s demonstrací,
Odborné dovednosti
Řešení problémů,
Kooperativní výuka,
Obecné způsobilosti
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, CDMVT.cz, 2012.
  • Kůs, Václav; Rádl, Zdeněk. Automatizace a kybernetika : Určeno posl. učitelství VVP. [Díl] 1.. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988.
  • MAIXNER, L. a kol. Automatizace a automatizační technika1,2,. Brno, 2014.
  • Pinl, Libor. Vybrané kapitoly z automatizace pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-847-1.
  • Platt Charles. Make: Electronics: Learning Through Discovery 2nd Edition. San Francisco, 2015. ISBN 978-1-680-45026-2.
  • Sova, František. Automatizace výrobních procesů I. II. část. Plzeň : VŠSE, 1986.
  • Tůma, František; Šebesta, Jaroslav. Kybernetika a teorie řízení : Návody ke cvičení : Určeno pro 3. roč. fak. elektrotechn.. 1. vyd. Plzeň : Vys. škola strojní a elektrotechn., 1989. ISBN 80-7082-008-X.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr