Předmět: Vybrané kapitoly z autom. pro učitele B

« Zpět
Název předmětu Vybrané kapitoly z autom. pro učitele B
Kód předmětu KMT/AMKB
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bečka Jaromír, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Didaktické stavebnice ve vzdělávání, modely CNC. Počítačem řízené stroje ve vzdělávání. Automatizace v občanské výstavbě. Automatizace v průmyslu. Elektro-Pneumatika v průmyslu. Elektro-Hydraulika v průmyslu. Adaptivní řízení a regulace v praxi. NC, CNC a DNC obráběcí centra. Průmyslové roboty. Bezdrátová komunikace. Umělá inteligence. Využití při programování CNC stojů

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška, Cvičení
  • Kontaktní výuka - 33 hodin za semestr
  • Příprava na laboratorní měření, zpracování výsledků [1-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 40 hodin za semestr
  • Příprava na dílčí test [2-10] - 20 hodin za semestr
  • Projekt individuální [40] - 6 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základy diferenciálního a integrálního počtu. Manuální zručnost, základní ovládání PC
Odborné dovednosti
Manuální zručnost a základy oběktového programování.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
student zvládne problematiku základních aplikací automatizace v průmyslu, základy robotiky
Odborné dovednosti
student ovládá didaktické systémy, navrhuje vlastní úlohy a ověřuje funkčnost řešení
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška založená na výkladu,
Cvičení (praktické činnosti),
Odborné dovednosti
Seminární výuka (badatelské metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Kombinovaná zkouška,
Test,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Průběžné hodnocení,
Doporučená literatura
  • Havelka, Martin; Serafín, Čestmír. Konstrukční a elektrotechnická stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0692-6.
  • Isogawa, Yoshihito. The LEGO Power Functions Idea Book, Vol. 2: Cars and Contraptions. No Starch Press, 2015. ISBN 978-1593276898.
  • KORYTAŘ, Jindřich a Jan KROTKÝ. Mechatronika pro učitele. Plzeň, CDMVT.cz, 2012.
  • Kůs, Václav; Rádl, Zdeněk. Automatizace a kybernetika : Určeno posl. učitelství VVP. [Díl] 2.. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1988.
  • MAIXNER, L. Automatizace a automatizační technika1,2,. Brno, 2014.
  • Němec, J. Roboty a robotika ve strojírenské výrobě. Plzeň, ZČU, 1991. ISBN 80-7082-578-2.
  • Pinl, Libor. Vybrané kapitoly z automatizace pro studenty pedagogických fakult. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-847-1.
  • Sova, František. Automatizace výrobních procesů I. II. část. Plzeň : VŠSE, 1986.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr