1. Fyzika v kurikulu základních škol (RVP, ŠVP) 2. Problematika vzdělávacích standardů ve fyzice na ZŠ a ověření jejich dosažení 3. Fyzikální úlohy, jejich typologie a postupy při řešení 4. Fyzikální soutěže v ČR a ve světě, jejich organizace a zapojení studentů 5. Učebnice fyziky pro ZŠ, jejich kritický rozbor 6. Další nemateriální výukové prostředky využitelné ve fyzice na ZŠ 7. Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce fyziky 8. Moderní technologie ve výuce fyziky - virtuální realita, umělá inteligence 9. Laboratorní práce ve výuce fyziky na ZŠ a možnosti jejich inovací 10. Hodnocení studentů z fyziky na ZŠ. Didaktická hra ve výuce fyziky. 11. Experimenty ve výuce fyziky, jejich klasifikace a pravidla pro realizaci. Virtuální experimenty, využití dataloggerů. 12. Fyzikální exkurze a neformální vzdělávání ve fyzice (science centra, science show apod.). 13. Závěrečné opakování, shrnutí, evaluace předmětu
|
-
Janás, Josef; Trna, Josef. Konkrétní didaktika fyziky II.. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3624-9.
-
Kolářová, I. a kol. Co by měl žák základní školy umět z fyziky, chemie a přírodopisu (návrh evaluačních kritérií přírodovědného vzdělávání na základní škole). Prometheus Praha, 1998. ISBN 80-7196-110-8.
-
RAUSCHNABEL, Philipp A. Augmented reality and virtual reality: changing realities in a dynamic world. Progress in IS.. Cham [Švýcarsko]: Springer, 2020. ISBN 978-80-244-4853-4.
-
Stuchlíková, Iva; Janík, Tomáš,; Beneš, Zdeněk,; Bílek, Martin,; Brücknerová, Karla,; Černochová, Miroslava,; Čížková, Věra,; Čtrnáctová, Hana,; Dvořák, Leoš; Dytrtová, Kateřina,; Gracová, Blažena,; Hník, Ondřej,; Kekule, Martina; Kostková, Klára; Kubiatko, Milan,; Nedělka, Michal,; Novotná, Jarmila,; Papáček, Miroslav,; Petr, Jan,; Píšová, Michaela,; Řezníčková, Dana,; Slavík, Jan,; Staněk, Antonín,; Šmejkalová, Martina,; Tichá, Marie; Valenta, Josef,; Vaníček, Jiří,; Vondrová, Naďa. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. 2015. ISBN 978-80-210-7769-0.
|