Předmět: Didaktické pomůcky

« Zpět
Název předmětu Didaktické pomůcky
Kód předmětu KMT/DIP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Sieber Miloš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. - 4. Výukové programy, SW nástroje pro technickou výchovu. 5. Stavebnice pro technickou výchovu. 6. Zahraniční technické systémy (E. Britannica, Lego). 8. Vzorkovnice. 10. - 13. Návrh a realizace vlastní pomůcky dle zvoleného submodulu kurikula.

Studijní aktivity a metody výuky
Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
  • Projekt individuální [40] - 15 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 10 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 3 hodiny za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
základní znalosti z pedagogiky a pedagogické psychologie. Absolvování didaktiky technické výchovy. Vlastní technická tvořivost a konstrukční zručnost. Doporučuje se absolvování předmětu Konstrukční tvořivost
Vysvětlí funkci didaktické pomůcky v kontextu výuky na ZŠ.
Odborné dovednosti
Pracuje s metodami rozvoje kreativity.
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části,
Výsledky učení
Odborné znalosti
Student specifikuje (upravovat a doplňovat) modulární pojetí kurikula předmětu ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce ve ŠVP. Student analyzuje dostupné pomůcky, odhalovat jejich didaktické přednosti i funkční nedostatky a problémy. Zařazuje pomůcky do výuky v souladu s didaktickými principy.
Odborné dovednosti
Řeší technické problémy, pracuje s technickou dokumentací a přetváří základní fyzikální a technické zákonitosti do podoby jednoduchých pomůcek.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Demonstrace dovedností,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (badatelské metody),
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • &. Metodické materiály stavebnic. &.
  • uživatelské a metodické příručky LEGO DACTA.
  • vzdělávací programy pro ZŠ.
  • 1001 tipů a triků pro www stránky.
  • Časopisy. ABC, Amatérské rádio, Zpravodaj J. Parchner.
  • KREJČÍ, J. Ruční obrábění dřeva: Multimediální pomůcka. Brno, 2010.
  • KROTKÝ, J. a kol. Multimediální učebnice didaktických technologií. PLzeň, 2012.
  • Mainz D., Vinš M. RVP - Člověk a svět práce. Plzeň, 2009.
  • Sparks, Karen Jacobs. Britannica book of the year 2008 : [events of 2007]. Chicago : Encyclopaedia Britannica, 2008. ISBN 978-1-59339-425-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr