| Název předmětu | Didaktika tchv B |
|---|---|
| Kód předmětu | KMT/DITBM |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Modernizace vyučování technických předmětů na ZŠ. 2. Didaktické projekty v oblasti Člověk a svět práce. 3. Aplikace vyučovacích metod a evaluace výsledků učení. 4. Organizační formy. Specifika školní dílny a prací na pozemku. 5. Materiální prostředky v technických předmětech. 6. Technické a multimediální prostředky v technické výchově. Podpora výuky. 7. Didaktické zvláštnosti vybraných tematických celků, rozvoj senzomotorických dovedností. 8. Průřezová témata a oblast Člověk a svět práce. 9. Řešení případových studií - praktický rozvoj klíčových kompetencí učitele na vybraných modelových situacích. 10. Didaktické pomůcky pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce. 11. Rozvoj technické gramotnosti - projekty a výrobky
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednáška s aktivizací, Přednáška s analýzou videozáznamu, Skupinová výuka, Kooperativní výuka, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Studium metodou řešení problémů, Samostudium studentů, Přednáška s demonstrací
|
| Předpoklady |
| Odborné znalosti |
| základní znalosti z obecné pedagogiky, psychologie a pedagogické psychologie. Zvládnutí modulárního uspořádání kurikula technické výchovy ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce ve ŠVP |
| Odborné dovednosti |
| Tvoří didaktické koncepty a podrobuje je kritickému hodnocení |
| Obecné způsobilosti |
| mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
| Výsledky učení |
| Odborné znalosti |
| seznámit se s vyučovacími metodami, formami a prostředky, poznat didaktické principy a zásady znát modulární systém kurikula ŠVP pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce orientovat v dostupných materiálních prostředcích výuky |
| Odborné dovednosti |
| dokázat aplikovat učivo v jednotlivých submodulech kurikula dokázat kompletně připravit a realizovat případovou studii didaktické situace na zadané nebo zvolené téma (zpracovat úplný prekoncepty studie) dokázat v kooperaci analyzovat průběh didaktické situace, postřehnout pozitivní i negativní prvky na základě autoevaluace rozvíjet učitelské kompetence |
| Obecné způsobilosti |
| mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
| Vyučovací metody |
| Odborné znalosti |
| Přednáška s demonstrací, |
| Přednáška s analýzou videozáznamu, |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Řešení problémů, |
| Projektová výuka, |
| Skupinová výuka, |
| Kooperativní výuka, |
| Samostudium, |
| Odborné dovednosti |
| Studijní praxe, |
| Projektová výuka, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
| Projektová výuka, |
| Řešení problémů, |
| Studijní praxe, |
| Hodnotící metody |
| Odborné znalosti |
| Ústní zkouška, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Seminární práce, |
| Skupinová prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Sebehodnocení, |
| Výstupní projekt, |
| Odborné dovednosti |
| Sebehodnocení, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|