Course: Thesis Related Seminar 2

« Back
Course title Thesis Related Seminar 2
Course code KMT/DP2M
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 10
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Bílek Jiřina, doc. RNDr. CSc.
Course content
Content: Student chooses a topic of thesis offered by the department and under the tutor,s supervision works on a given task.

Learning activities and teaching methods
One-to-One tutorial, Self-study of literature
  • E-learning (given by an e-learning course) - 330 hours per semester
learning outcomes
Knowledge
aktivně užívat matematických poznatků získaných v předchozím bakalářském studiu
chápat nejčastější chyby v diplomových pracích a vyhnout se jim
vymezit možnosti využití počítačových technologií v matematice (včetně textových editorů)
vymezit aktuální normu pro citaci literatury
vymezit klíčové pojmy studovaného tématu v práci
Skills
aktivně užívat dovedností získaných v předchozím bakalářském studiu
samostatně studovat matematický text
interpretovat získaná data
správně citovat zdroje
formulovat cíle a hypotézy
správně strukturovat diplomovou práci
vhodně formulovat závěry
prezentovat svou práci před odbornou veřejností
obhájit práci před komisí
teaching methods
Knowledge
One-to-One tutorial
Self-study of literature
Individual study
Skills
One-to-One tutorial
Self-study of literature
Individual study
assessment methods
Knowledge
Bachelor's thesis assessment
Skills
Bachelor's thesis assessment
Recommended literature
  • dle diplomové práce.
  • Cohen, Louis. Research methods in education. Eighth edition. 2018. ISBN 978-1-138-20988-6.
  • FIRSTOVÁ, Zdeňka. Nová citační norma ČSN ISO 690:2011: Bibliografické citace -- podrobný návod, jak citovat literaturu a prameny, s českými příklady. 2011.
  • Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester