Vyučující
|
-
Hrubá Jitka, PhDr. Ph.D.
-
Bůžek Pavel, Ing. Mgr.
-
Bílek Jiřina, doc. RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Systém kurikulárních dokumentů České republiky, Rámcové vzdělávací programy ve státních úrovních, Školní vzdělávací programy. Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace pro ZŠ a SŠ. 2. Očekávané výstupy tematického okruhu Číslo a proměnná dle RVP ZV a RVP G. Řešení odpovídajících úloh. Metodika řešení úloh, práce s chybou, motivace. Standardy pro základní vzdělání. Rozvoj klíčových kompetencí v daném učivu. 3. Očekávané výstupy tematického okruhu Geometrie v rovině a prostoru dle RVP ZV a RVP G. Řešení odpovídajících úloh. Metodika řešení úloh, práce s chybou, motivace. Základy rýsování, technika rýsování a práce s žáky. Standardy pro základní vzdělání. Rozvoj klíčových kompetencí v daném učivu. 4. Očekávané výstupy tematického okruhu Závislosti, vztahy a práce s daty dle RVP ZV a Závislosti a funkční vztahy dle RVP G. Řešení odpovídajících úloh. Metodika řešení úloh, práce s chybou, motivace. Standardy pro základní vzdělání. Rozvoj klíčových kompetencí v daném učivu. 5. Očekávané výstupy tematického okruhu Práce s daty, kombinatorika, pravděpodobnost a Argumentace a ověřování dle RVP G. Řešení odpovídajících úloh. Metodika řešení úloh, práce s chybou, motivace. Standardy pro základní vzdělání. Rozvoj klíčových kompetencí v daném učivu. 6. Rozvoj digitálních kompetencí v matematice: využití digitálních technologií při výuce, Evropský rámec digitálních kompetencí učitele DigCompEdu. Profesní kompetence učitelů, pedagogické kompetence učitelů, podpora digitálních kompetencí žáků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška, Seminář
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
v probíraných tématech se předpokládají znalosti na úrovni (kvalitní) střední školy |
Odborné dovednosti |
---|
v probíraných tématech se předpokládají dovednosti na úrovni (kvalitní) střední školy |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zná systém kurikulárních dokumentů České republiky |
zná obsah jednotlivých tematických okruhů dle RVP ZV |
Odborné dovednosti |
---|
popíše obsahy jednotlivých tematických okruhů dle RVP ZV |
orientuje se v systému kurikulárních dokumentů České republiky |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Anděl, Jiří. Matematika náhody. Praha, 2004.
-
Dlouhý, Zbyněk. Úvod do matematické analýzy : Učebnice pro pedagog. fakulty /.
-
Hora, Jaroslav. Matematická analýza : pomocný učební text pro studenty 1. ročníku. 5. upr. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-298-5.
|