|
Vyučující
|
-
Albrecht Alfons, Mgr.
-
Hruška David, PhDr. Ph.D.
-
Hánová Tereza, RNDr. Ph.D.
-
Vála Vladimír, doc. Dr. Ing.
-
Gavlas František, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia předmětu, podmínky klasifikace 2. Vektorová algebra 3. Základy diferenciálního a integrálního počtu (funkce, derivace, sledování průběhu funkce) 4. Základy integrálního počtu (neurčitý a určitý integrál, metody řešení, aplikace) 5. Závěrečné opakování, shrnutí poznatků
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost středoškolské matematiky, porozumění úvodním lekcím v předmětu FPV |
| Odborné dovednosti |
|---|
| matematické výpočty na úrovni SŠ |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
| bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
| bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| student ovládne elementární poznatky diferenciální geometrie v rovině i v prostoru a dokáže je aplikovat především v mechanice (křivočaré pohyby apod.) Seznámí se s hlavními poučkami tenzorového počtu a jeho aplikaci ve fyzice |
| Odborné dovednosti |
|---|
| student řeší příklady využitím diferenciální geometrie, vektorové a tenzorové algebry, vhodně aplikuje matematické postupy na řešení fyzikálních problémů |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Přednáška s aktivizací studentů, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Cvičení (praktické činnosti), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Test, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Doporučená literatura
|
-
Chu Wa Wong. Mathematische Physik. Spektrum, Heidelberg, 1994.
-
Klátil. Matematika. ZČU Plzeň, 1998.
-
Kopáček, Jiří. Matematická analýza nejen pro fyziky I.. 2016. ISBN 978-80-7378-323-5.
|