Vyučující
|
-
Císařová Alena, PhDr. Ph.D.
-
Hrubá Jitka, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Psychohygienické podmínky práce žáků s počítačem, pedagogicko-psychologické aspekty práce s výukovými programy 2. Počítač jako učební pomůcka 3. Práce s internetem na 1. stupni ZŠ 4. Možnosti využití počítačových prezentací v počátečním vyučování 5. Tvorba prezentace v Power Pointu 6. Konstrukce základních geometrických útvarů v programu GeoGebra 7. Práce s relacemi rovnoběžnost, kolmost a shodnost v programu GeoGebra 8. Modelování shodných zobrazení (osová souměrnost, středová souměrnost, translace, rotace) v dynamickém softwaru GeoGebra 9. Funkce lineární, kvadratická, mocninná, řešení rovnic a jejich soustav pomocí dynamického softwaru GeoGebra 10. Úpravy v softwaru GeoGebra 11. Animace 12. Tvorba prezentace s využitím softwaru GeoGebra 13. Společné hodnocení studentských prezentací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Výuka podporovaná multimédii, Seminární výuka, Samostatná práce studentů
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
předpokládá se základní počítačová gramotnost |
umět, rozumět a vysvětlit základní pojmy z oblasti informačních technologií |
Odborné dovednosti |
---|
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat |
pracovat s textovým procesorem |
umět vytvářet a pracovat s tabulkami a grafy |
vytvářet pomocí počítače prezentace |
pracovat s internetem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
formulovat a zhodnotit výhody i nevýhody užití multimédií v počátečním vyučování |
Odborné dovednosti |
---|
poznat, zda jsou při práci žáků s počítačem splněny podmínky hygieny práce |
posoudit kvalitu výukového programu z didaktického hlediska |
používat internet ve vyučovacím procesu jako zdroj informací a nástroj komunikace |
navrhnout a zpracovat v PowerPointu prezentaci vhodnou pro zařazení do vyučování na 1. stupni ZŠ |
navrhnout a zpracovat v GeoGebře pracovní list vhodný pro zařazení do vyučování na 1. stupni ZŠ |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
informace z Internetu.
-
Brdička, B. Učení s počítačem. PřF UK Praha, 1996.
-
Černochová, Miroslava; Komrska, Tomáš; Novák, Jaroslav. Využití počítače při vyučování : náměty pro práci dětí s počítačem. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6.
-
Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
|